W 2014 roku Metro Cash & Carry, międzynarodowy lider rynku handlu hurtowego posiadający 750 sklepów w 26 krajach, rozpoczął pierwszy etap wdrożenia globalnego programu lojalnościowego. Od tego czasu 1,5 miliona klientów-przedsiębiorców: restauracji, drobnych sprzedawców, hoteli i innych niezależnych właścicieli firm, przystąpiło do programu lojalnościowego METRO. Program ten z powodzeniem funkcjonuje już w 6 krajach a w tym roku zostanie wdrożony na kolejne 6 rynków, między innymi w Chinach i we Francji.

Szukając uznanego lidera usług z zakresu zarządzania CRM & Marketingu, METRO zwróciło się do firmy Comarch. Innowacyjne podejście firmy do badania opinii konsumentów włączyło zdobycie zarówno deklaratywnych jak i behawioralnych danych, aby jak najlepiej zrozumieć oczekiwania klienta. Objęło ono 17,000 klientów Metro i wykazało, że więcej niż 70% z nich jest zainteresowanych dodatkowymi korzyściami i korzystaniem z nich zarówno w sklepach jak i u innych partnerów.

„Badania fokusowe, które przeprowadziliśmy dla Meto po badaniu online, podkreśliły istotność zainwestowania w wyjątkowe właściwości, takie jak spersonalizowana komunikacja, obsługa VIP w sklepach oraz dodatkowe korzyści u partnerów”- stwierdza Marcin Sobek, dyrektor Comarch CRM Managed Services, odpowiedzialny za badania.

Klienci małych i średnich przedsiębiorstw bardzo doceniają ten pomysł, 81% z nich przyznaje, że najważniejsze są dla nich usługi związane z planowaniem zakupów oraz zagwarantowanie najlepszej jakości i warunków handlowych. Ponadto, promocje i rabaty są docenione przez 69% klientów.