Branża e-grocery przeżywa w Polsce dynamiczny rozwój, a potwierdzeniem tego są wyniki lidera warszawskiego rynku wśród supermarketów online – Frisco.pl, którego udziałowcami są MCI i Eurocash. W porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku, w analogicznym okresie bieżącego roku, Frisco.pl zanotowało wzrost liczby klientów aż o 33%, a także utrzymało niemal 100%-owe wskaźniki punktualności dostaw oraz kompletności zamówień.

– Klienci Frisco.pl najchętniej robili duże zakupy do domu, składając zamówienia najczęściej przed weekendem, średnio 2 razy w miesiącu. Przeciętna wartość pojedynczego zamówienia wynosiła ok. 290 zł. Co ważne, klienci nie musieli dodatkowo płacić za dowóz takich zamówień, ponieważ we Frisco.pl oferujemy bezpłatną dostawę w przypadku zakupów powyżej 200 zł – komentuje Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

Ponadto, zamówienia najczęściej były składane w czwartki w godzinach między 19:00 a 22:00, a odbierane w piątki wieczorem.
Wciąż dominującą formą płatności za zakupy spożywcze online jest płatność kartą przy odbiorze, którą wybierała ponad połowa klientów Frisco.pl. Rośnie popularność przelewów online – w pierwszym półroczu 2017 roku na tę metodę zdecydowało się 30% klientów. Spada natomiast płatność gotówką przy odbiorze (16,4% vs 14,9%), co, poza rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych, może oznaczać także wzrost zaufania do e-grocery.

Niezwykle istotnymi elementami e-supermarketów są terminowe dostawy i kompletność zamówień. Wraz ze zwiększającą się skalą działalności, Frisco.pl położyło również duży nacisk na poprawę tych właśnie elementów. Porównując pierwsze półrocza 2016 i 2017 roku, punktualność dostaw w oferowanym przez Frisco.pl jednogodzinnym przedziale czasowym wzrosła z 90% do 95% zamówień dostarczonych na czas. Natomiast kompletność zamówień utrzymała się na wysokim poziomie i wyniosła aż 99,6%.