ClickQuickNow (CQN), znana z innowacyjnych rozwiązań w obszarze performance marketingu, wprowadza drugą markę na rynek reklamy w Polsce. Obok kampanii efektywnościowych od sierpnia 2016 roku CQN będzie realizowała również kampanie wizerunkowe dla reklamodawców domów mediowych i agencji marketingowych, którzy poszukują skutecznych rozwiązań w dotarciu do użytkowników blokujących reklamy.

Rozwiązania brand marketingowe oferowane pod drugą marką CQN „Traffic on demand” będą bazować na komunikacji marketingowej reklamodawców, natomiast wartością dodaną będzie nowatorskie podejście, unikatowe know-how oraz technologia CQN, które pozwalają dotrzeć do użytkowników, którzy w danym momencie są zalogowani na swojej skrzynce e-mailowej, przeglądają informacje na stronie internetowej lub czytają wiadomości SMS na swoim smartfonie, aby wyświetlić im reklamę, w tym wideo.

W związku z coraz większym wyzwaniem związanym ze świadomym blokowaniem reklam przez użytkowników w Internecie, ignorowaniem reklam na skrzynce e-mailowej i nie reagowaniem na wiadomości reklamowe wysyłane drogą SMS-ową, branża reklamowa stoi przed dylematem, w jaki sposób marka reklamodawcy powinna komunikować się z użytkownikiem, który nie chce oglądać reklam. Model CPM, który jest najpopularniejszy w rozliczaniu reklam wizerunkowych, powoli ustępuje nowym modelom, np. vCPM, z uwagi na fakt, że koszty w przeliczeniu na użytkownika, który reaguje na jakąkolwiek reklamę, są coraz wyższe. Pojawia się więc pytanie, czy realizowanie kampanii e-mailowej, SMS-owej lub internetowej w modelu CPM jest ekonomicznie uzasadnione, jeżeli kampanię wizerunkową można rozliczyć w alternatywnym modelu, np. w CPV (Cost per View) za otwarcie e-maila, SMS-a lub banera?

– Nowy model rozliczania kampanii wizerunkowych CPV wdrożyliśmy już w maju 2016 właśnie z myślą o reklamodawcach, którzy chcą realizować kampanie wizerunkowe, ale płacić tylko za tych użytkowników, którzy faktycznie mieli wizualny kontakt z ich reklamą. Jest to istotne, ponieważ statystycznie oglądalność reklam w Internecie, e-mailach i SMS-ach spada z roku na rok. W związku z tym, iż możemy zmierzyć, kto dokładnie otworzył e-maila, SMS-a z naszej 2,6 mln bazy lub obejrzał baner spośród prawie 26 mln internautów, zgodnie z naszą filozofią i nową marką „Traffic on demand”, możemy skutecznie przekierować ruch z e-maili, SMS-ów i Internetu na stronę reklamodawcy oraz rozliczyć się za wyświetlenie reklamy tylko aktywnym użytkownikom w modelu wizerunkowym, a nie za realizację kampanii wizerunkowej– mówi Marcin Kostecki, Prezes agencji ClickQuickNow.

Kolejne rozwiązanie dla reklamodawców, które będzie prowadzone pod nową marką CQN „Traffic on demand”, związane jest z reklamą wideo. W modelu CPP (Cost Per Play) reklamodawcy otrzymują po raz pierwszy możliwość rozliczania się za odtworzenie reklamy wideo w e-mailach, SMS-ach oraz w Internecie.

– Treści wideo dominują w komunikacji z innymi użytkownikami przede wszystkim na portalach społecznościowych, gdzie były głównym trendem w 2015 roku. Pod koniec 2015 roku rozszerzyliśmy naszą ofertę rozwiązań marketingowych nie tylko o video mailing, ale też trzymedia, dzięki którym reklamodawcy mogą dotrzeć do swojej grupy docelowej drogą e-mailową (e-mailing), SMS-ową (m-mailing) oraz internetową (display), aby zaprezentować swoją reklamę wideo. Oczywiste jest, że w tym wypadku reklamodawca rozlicza się za obejrzenie jego reklamy, czyli za kolejny krok tak istotny w zaangażowaniu użytkownika w poznanie marki reklamodawcy – dodaje Marcin Kostecki, pomysłodawca rozwiązań marketingowych w agencji ClickQuickNow.

Nowa marka CQN będzie pozycjonowała się w segmencie kampanii wizerunkowych. Od początku powstania agencja CQN zajmuje się realizacją kampanii efektywnościowych drogą e-mailową, SMS-ową oraz telefoniczną do swojej 2,6 mln bazy użytkowników. Powołanie nowej marki w ramach CQN związane jest z kolejnym wyzwaniem, przed którym stoi cała branża reklamowa – z reklamą generalnie.