Czy właściciel małego sklepu blisko domu może mieć więcej informacji o rynku lokalnym niż dyrektor, który zarządza dużą, zorganizowaną siecią handlową? Czy może budować swoją przewagę konkurencyjną, wykorzystując dane o konsumentach w jego otoczeniu? Teraz tak. Wszystko dzięki nowym technologiom, które wkraczają na rynek B2B. Innowacje wyrównują szanse sklepów małoformatowych w starciu z większymi graczami.

Otwartość na digital w handlu
Jak pokazują badania*, mały i średni biznes detaliczny jest otwarty na nowe technologie. 90% niezależnych detalistów korzysta aktualnie z narzędzi cyfrowych, 80% używa komputera do prowadzenia sklepu, a dostęp do rozwiązań elektronicznych stanowi istotny czynnik przy wyborze dystrybutora – tak twierdzi 82%** zarządzających sklepami spożywczymi. Potwierdzają to także dane sprzedażowe. Kanały elektroniczne Eurocash Dystrybucja – lidera e-commerce B2B w branży FMCG – generują obecnie 3 mld obrotu rocznie.
Nowe technologie to szansa dla niezależnych detalistów. Dziś klucz do sukcesu rynkowego tkwi w trafnych decyzjach biznesowych, efektywnym gospodarowaniu czasem i zasobami, a także w mobilności pozwalającej na kontrolę przedsiębiorstwa w dowolnym czasie i miejscu – mówi Tomasz Polański, Dyrektor Generalny Eurocash Dystrybucja. – Zdecydowaliśmy się połączyć te elementy, aby wraz z dostępem do szerokiego asortymentu i sprawnego serwisu logistycznego stworzyły kompleksową, przełomową platformę do zarządzania niezależnym sklepem spożywczym. Tak powstał eurocash.pl – dodaje.

Dane paliwem rakietowym dla małego detalu
Eurocash.pl to proste i intuicyjnie w obsłudze narzędzie, dzięki któremu niezależni detaliści mogą skutecznie konkurować z handlem zorganizowanym. Kluczem są dane rynkowe dostosowane do profilu sklepu i demografii okolicznych mieszkańców, dzięki którym właściciel sklepu może lepiej dostosować ofertę do lokalnych konsumentów. Ponadto eurocash.pl oferuje funkcjonalności usprawniające wybór i zamawianie produktów. Takiego rozwiązania nie było dotąd na rynku B2B FMCG – mówi Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu Eurocash Dystrybucja.

Eurocash.pl pozwala budować przewagę rynkową, oferując użytkownikom dostęp do informacji sprofilowanych na podstawie geolokalizacji sklepu. Użytkownicy mogą podejrzeć gazetki konkurencyjnych sieci, sprawdzić demografię konsumentów oraz najchętniej kupowane produkty w danej okolicy. Właściciel sklepu, korzystający z nowej platformy, wie, które produkty aktualnie są reklamowane w telewizji, zna nowości rynkowe i może skorzystać z bazy ponad 1000 artykułów branżowych i prawnych.

Efektywność pracy zapewnia najszybsza na rynku wyszukiwarka produktów, inteligentne listy zakupowe tworzone codziennie w oparciu o algorytmy, przewidujące potrzeby asortymentowe sklepu oraz wygodny dostęp do promocji i gazetek hurtowych z funkcją zamawiania towaru „one click” – bezpośrednio ze zdjęcia. Platforma pozwala również na szybką wymianę danych z blisko 70 popularnymi systemami sklepowymi.

Technologie
Platforma eurocash.pl jest już drugą odsłoną rozwiązań dla e-commerce B2B budowanych przez Grupę Eurocash. Poprzednie rozwiązanie – eHurt – cieszące się olbrzymią popularnością wśród klientów zostało wzbogacone o wiele nowych funkcjonalności, zoptymalizowany sposób obsługi i nowoczesną szatę graficzną – mówi Artur Groszek, Dyrektor IT Grupy Eurocash. – Na szczególną uwagę zasługuje zbudowane w oparciu o technologie SAP HANA i SAP Hybris Marketing narzędzie do przygotowania i komunikacji zindywidualizowanej oferty promocyjnej z uwzględnieniem specyfiki potrzeb każdego klienta – dodaje.

Eurocash.pl jest dostępny w wersji online, cloud oraz jako aplikacja mobilna na systemy iOS i Android. W systemie wykorzystano najnowsze standardy programowania mikrousług (socket.io), odpowiedzialne za poszczególne procesy i operacje biznesowe. Platforma umożliwia m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych. Eurocash.pl bazuje na najnowszych trendach i standardach user experience (UX) – „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism”. Rozwiązanie jest w pełni zintegrowane z używanymi systemami ERP i analizy danych – SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing.

*Dane wewnętrzne Eurocash.
**Badanie satysfakcji z jakości usług hurtowni dowożących wśród sklepów spożywczych, PMR 2017.