Sociomatic Labs w swoich prognozach przewiduje systematycznie zwiększającą się podaż w sektorze sprzedaży elektronicznej. Według ekspertów tej firmy, za 3 lata w naszym kraju funkcjonować ma 30 tys. e-sklepów, których wartość może osiągnąć nawet 60 mld zł. Według tych założeń, roczne wzrosty branży będą sięgać 15%.
Tendencję zwyżkową potwierdzają także badania E-commerce w Polsce 2017 przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius. Już 53% polskich internautów dokonuje zakupów w sieci. Jest to sześcioprocentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobny progres można zaobserwować w kwestii zakupów zagranicznych. Odsetek aktywnych internautów w tym zakresie wzrosła z 10 w roku 2016 do 16 procent w 2017.
– Informacja o wzrostach w e-commerce nie jest niczym zaskakującym. Sektor regularnie notuje świetne wyniki i nie zanosi się na zmiany w tym zakresie. DPD Polska również zauważa te tendencje. Nasze przychody na koniec czerwca 2017 roku wzrosły o 20% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły ok. 770 mln zł. W drugiej połowie roku powinny nadal rosnąć w tempie min. 10%, co pozwoli na przekroczenie styczniowych założeń 10-proc. wzrostu w całym 2017 r. Duża zasługa w tym właśnie wzrostów w sektorze e-commerce, ale również umiejętnemu kreowaniu oferty dla sklepów internetowych i ich odbiorców.
Sklepy internetowe powinny kłaść duży nacisk nie tylko na kwestie marketingu i konwersji, ale także na optymalizację procesów operacyjnych, tak by sprawnie obsłużyć zwiększające się wolumeny. Warto zainteresować menedżerów e-sklepów np. modułami wysyłkowymi oferowanymi m.in. przez DPD Polska w ramach obsługi kurierskiej. To rozwiązanie pozwala znacznie przyśpieszyć nadawanie paczek i wyeliminować błędy w tym procesie – wyjaśnia Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.