W jednej z największych sieci handlowych w naszym kraju wdrażana jest właśnie promocja polegająca na częstowaniu klientów darmową kawą za zakupy, oparta na kodach kreskowych oraz automatach vendingowych.

Program jest efektem współpracy trzech podmiotów: operatora maszyn vendingowych AutomatSpec, firmy Polskie ePłatności, której system umożliwia weryfikację transakcji oraz sieci handlowej.

Jest to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na polskim rynku. Jego uniwersalny charakter sprawia, że może być z łatwością zaimplementowany w dowolnym punkcie sprzedaży, skutkując m.in. przyciągnięciem klientów do konkretnych placówek handlowych.

Promocja oparta jest na mechanizmie łączącym system kasowy w sklepie, maszynę vendingową oraz procesora płatności bezgotówkowych. Klient po dokonaniu zakupów otrzymuje od kasjerki paragon z kodem kreskowym, który po przyłożeniu do czytnika maszyny i weryfikacji przez Polskie ePłatności, wydaje darmową kawę. Rozwiązanie to stanowi innowację na rynku płatności bezgotówkowych ze względu na swoją uniwersalność – daje bowiem nieskończone spektrum możliwości. AutomatSpec może je wdrożyć w dowolnych maszynach vendingowych, nie tylko tych z kawą i produktami spożywczymi. Firma Polskie ePłatności dysponuje  natomiast narzędziami i oprogramowaniem, które umożliwiają procesowanie „płatności” tj. połączenie dowolnego przedmiotu, którym dokonywana jest płatność bezgotówkowa tj. np. kodu kresowego, karty pracowniczej czy legitymacji studenckiej,  z dowolną maszyną vendingową.