Nowa koncepcja sieci sklepów Dayli to towary i usługi pierwszej potrzeby oferowane w sklepach w najbliższym sąsiedztwie. „Chcemy skrócić dystans i wyjść do klientów jak najbliżej się da. Zgodnie z naszymi założeniami otwarcie sklepu Dayli jest możliwe, jeżeli w zasięgu jego oddziaływania jest 5 tys. potencjalnych klientów” – mówi portalowi dla handlu.pl Rudolf Haberleinter, prezes Tap dayli Vertriebs, do której należy sieć 1367 sklepów Dayli w Europie, z czego 163 placówki w Polsce.

Firma planuje uruchamianie placówek w kilku formatach: mini Dayli – poniżej 200 mkw., o standardowej powierzchni ponad 200 mkw., a nawet powyżej 800 mkw. w wybranych największych miastach, w specyficznych lokalizacjach z rozbudowaną ofertą gastronomiczną – Dayli Thek.

Maksymalnie 20 proc. asortymentu skalpu marki ma stanowić żywność, w tym świeże pieczywo wypiekane na miejscu oraz produkty spożywcze pierwszej potrzeby i dania na wynos. Większość ok. 60 proc. asortymentu stanowić będą produkty drogeryjne – chemia i kosmetyki. Dodatkowo w sklepie będzie dział AGD/RTV, stoisko odzieżowe i papiernicze.

W 2016 roku do Dayli ma należeć ponad 300 w Polsce. W 2013 roku ma zostać otwartych w naszym kraju 90 sklepów z logo Dayli, które dołączą do drogerii przejętych od Schleckera, które w 2012 roku przeszły rebranding. Udziałowcem polskiego oddziału Dayli jest firma Hygienika.