Według szacunków Instytutu Turystyki liczba zagranicznych turystów nocujących w Polsce w 2013 r. wzrosła do prawie 14,9 mln wobec 14,6 mln w 2012 r.
Większość z tych gości w rozliczeniach preferuje płatności bezgotówkowe, dlatego doskonałym pomysłem jest zaoferowanie turystom możliwości skorzystania z usługi DCC (ang. Dynamic Currency Conversion), która umożliwia dokonanie płatności kartą w walucie kraju pochodzenia karty.
Transakcja w walucie karty (DCC) umożliwia wybór waluty transakcji podczas płacenia kartą. Terminal POS automatycznie rozpoznaje zagraniczne karty płatnicze oraz ich walutę.
Usługa jest skierowana do osób posługujących się w Polsce zagranicznymi kartami płatniczymi, umożliwiając im płatność w walucie krajów, z których pochodzą. W ten sposób już w chwili dokonywania płatności dokładnie wiedzą, jaką kwotą zostanie obciążony ich rachunek, podczas gdy realizacja takiej transakcji bez trybu DCC obciążona jest ryzykiem zastosowania niekorzystnego dla posiadacza karty kursu przeliczeniowego, który jest dla niego nieznany w momencie dokonywania płatności. Usługa ta jest dostępna w większości polskich hoteli cieszy się od początku bardzo dużą popularnością.
„Osoby przyjeżdżające do Polski z zagranicy, szczególnie mieszkańcy krajów Unii Europejskiej, przyzwyczajeni są do wspólnej waluty Euro, przez co często mają problem z korzystaniem z innych walut. Właśnie z myślą o takich osobach stworzona została usługa DCC. W miejscach, gdzie już udało nam się ją wprowadzić jest jedną z najchętniej wybieranych metod rozliczeń przez zagranicznych gości hoteli”. – mówi Janusz Diemko, prezes First Data Polska.
Usługa DCC nie zawiera żadnych dodatkowych opłat za przeliczenie waluty ani za użycie karty, a kwota wynikająca z przewalutowania w terminalu jest gwarantowaną kwotą obciążenia rachunku karty. Transakcje realizowane są po kursie z danego dnia, który jest aktualizowany przez terminal raz dziennie, przy czym sama transakcja nie trwa dłużej niż zwykła transakcja płatnicza.