RTB House, polska firma technologiczna specjalizująca się w działaniach reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych, stworzyła nowy model analityczny oparty na deep learningu – obecnie jednym z najbardziej obiecujących obszarów badań nad sztuczną inteligencją. Algorytm posłuży do jeszcze lepszego szacowania potencjału konwersji w kampaniach retargetingowych.

Internauci odwiedzając strony www podejmują setki aktywności, a model stworzony przez RTB House wykorzystuje deep learning (metodę, w ramach której systemy komputerowe analizują ogromne ilości danych, a na tej podstawie rozpoznają wzory, obiekty oraz inne elementy) do identyfikacji każdego z tych kroków, a w efekcie do dokładnego określenia postaw, intencji i zamiarów użytkowników.

Wdrożona przez RTB House technologia bazuje na strukturach matematycznych, inspirowanych biologiczną aktywnością neuronów w ludzkim mózgu. Algorytmy badające współczynnik konwersji zbierają i interpretują nie tylko dane dotyczące klikalności poszczególnych reklam, ale uwzględniają również informacje na temat sposobu przeglądania ofert, wyświetlanych kategorii, metody finalizacji transakcji, a także preferowanych taktyk wyszukiwania produktów. Wszystkie zmienne analizowane są automatycznie, bez ingerencji ze strony człowieka.

Bartłomiej Romański, Chief Technology Officer RTB House, zauważa, że prognozy konwersji odgrywają kluczową rolę w kontekście reklamy internetowej. – Żyjemy w świecie, w którym big data to niekończący się strumień informacji między innymi o użytkownikach internetu. Zrozumienie potrzeb i postaw poszczególnych konsumentów jest kluczem do sukcesu każdego reklamodawcy. Wykorzystując możliwości najnowszych technologii, stworzyliśmy algorytm, który pozwala dokładnie przewidzieć zachowanie danego internauty, jego zakupowe preferencje, a także finalną decyzję dotyczącą transakcji. Wszystkie te elementy sprawiają, że nasze personalizowane reklamy są jeszcze precyzyjniej dobierane, przynosząc klientom wyższy zwrot z inwestycji i umożliwiając bardziej efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego – podsumowuje Romański.

Innowacyjność tego rozwiązania została doceniona m.in. przez organizatorów International Conference on Machine Learning w Nowym Jorku, największej międzynarodowej konferencji naukowej poświęconej zagadnieniu uczenia maszynowego, w tym praktycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Przedstawiciele RTB House wygłosili w czerwcu referat podczas sesji warsztatowej obok takich firm jak: Google, Facebook czy Microsoft.

RTB House jest jedną z niewielu firm na świecie, która opracowała i wdrożyła własną technologię zakupu reklam w modelu RTB (real-time bidding) – rozwiązania, w którym kupujący bierze udziału w aukcji powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym. Spółka prowadzi obecnie ponad 850 unikalnych kampanii dla globalnych i lokalnych marek na ponad 40 rynkach w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, a teraz również w Afryce i na Bliskim Wschodzie.