Promocja Visa zrealizowana wspólnie z sieciami Biedronka i PKN ORLEN oraz sześcioma innymi detalistami, której ostatni etap zakończył się 31 lipca, odniosła duży sukces. Z promocji skorzystała ponad połowa osób, które dokonały rejestracji kodu otrzymanego dzięki płatności kartą Visa. Bardzo dobre wyniki były możliwe m.in. dzięki szerokiemu informowaniu konsumentów o akcji – przykładowo, łącznie przeszkolono 100 tys. pracowników obsługujących klientów Biedronki i PKN ORLEN, którzy zachęcali do dokonania płatności kartą Visa i skorzystania z promocji.

Do końca lipca br. można było wykorzystać oferty partnerów promocji uzyskane po zarejestrowaniu kodów otrzymanych podczas głównej jej fazy, trwającej od 18 maja do 28 czerwca br. Wszyscy użytkownicy kart Visa lub smartfonów z wirtualną kartą Visa, którzy w tym okresie zapłacili nimi za zakupy w sklepach Biedronka lub paliwo na stacjach ORLEN (łącznie ponad 4 tys. placówek), otrzymali specjalny kod promocyjny. Po jego zarejestrowaniu klienci mogli skorzystać z wybranej oferty jednego z partnerów promocji – Allegro, C&A, Cinema City, Intersport, Praktiker, Telepizza oraz marek własnych ORLEN: Stop Cafe i paliwa VERVA.

Odsetek osób, które skorzystały z promocji po otrzymaniu kodu oferty w sklepach sieci Biedronka i na stacjach ORLEN, wyniósł średnio 51%, co stanowi o sukcesie całej akcji. Taki współczynnik w branży marketingowej jest uznawany za wysoki. U niektórych partnerów promocji osiągnął on nawet blisko 60%.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników promocji zrealizowanej wspólnie z sieciami Biedronka i ORLEN oraz pozostałymi partnerami. Pokazują one, jak wiele można zrobić w zakresie upowszechniania płatności bezgotówkowych poprzez nagradzanie płatności kartą Visa specjalnymi ofertami u popularnych detalistów” – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe. „Współpraca z detalistami i wsparcie ich biznesu poprzez analizę zachowań zakupowych grup klientów korzystających z kart Visa to jeden z naszych strategicznych celów” – dodaje Jakub Kiwior.

Promocja przełożyła się na wzrost liczby klientów u detalistów będących partnerami przedsięwzięcia. W sieci Telepizza trzeba nawet było zatrudnić dodatkowy personel, aby na czas obsłużyć wszystkich chętnych.

Jednym z fundamentów sukcesu było silnie wsparcie marketingowe promocji. Spoty reklamowe ze szczegółami kampanii były emitowane w ogólnopolskiej telewizji, szeroko wykorzystywane były też nośniki reklamy zewnętrznej. Aktywną komunikację prowadzili także partnerzy – zarówno Biedronka i PKN ORLEN, jak i detaliści, u których można było zrealizować kupony promocyjne. Podczas promocji wykorzystano łącznie prawie 15 tys. plakatów i niemal 7 mln ulotek. Dodatkowo, e-maile do swoich użytkowników wysłało Allegro, a Telepizza nadrukowała informację o promocji na pudełkach, w których dostarczana jest pizza. O promocji szeroko informowały swoich klientów również banki członkowskie Visa Europe.