Taranko, firma odzieżowa z 34-letnią tradycją, wdrożyła program lojalnościowy przygotowany przez krakowską spółkę Spartavity. Dzięki temu lepiej zrozumiała swoje klientki i udoskonaliła wzajemną komunikację. Informacje płynące z systemu pomagają też Taranko przy planowaniu nowych kolekcji.
Zanim firma Taranko zdecydowała się na program lojalnościowy od Spartavity, klientki marki mogły korzystać z fizycznych kart, które pozwalały gromadzić punkty za zakupy w sklepach stacjonarnych. Ze względu na znaczący procent zamówień online, firmie Taranko zależało na wprowadzeniu programu lojalnościowego również dla klientek, które robią zakupy w esklepie.
– Nasi partnerzy z Taranko postawili przed nowym programem lojalnościowym jasne cele. Chcieli zdobyć konkretną wiedzę na temat swoich klientek, poprawić sprzedaż produktów komplementarnych, udoskonalić proces komunikacji, otrzymać dostęp do analiz pozwalających kontrolować akcje marketingowe i w końcu zwiększyć obroty firmy. Wszystkie cele osiągnięto już po kilku miesiącach od wdrożenia – tłumaczy Tomasz Wawrzynów, CEO w firmie Spartavity, która stworzyła autorską platformę lojalnościową Sparta Loyalty.
Klub Taranko działa zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online. Klientki otrzymują za zakupy punkty statusowe, które mogą wymieniać na zniżki i inne benefity. Uczestniczki programu są obdarowywane dodatkowymi punktami za dołączenie do klubu, dostają je też na urodziny. Mają stały dostęp do bieżących ofert oraz informacji o nowościach i kolekcjach specjalnych. To buduje ich lojalność i pozytywną więź z marką.
– Mechanika programu skutecznie motywuje nasze klientki do zakupów poprzez zbieranie punktów oraz zachęca do uzyskiwania kolejnych progów rabatowych. My natomiast możemy je wnikliwie obserwować, co umożliwia nam przygotowywanie odpowiedniej, trafionej komunikacji, takiej, która interesuje, odpowiada na potrzeby, wymagania oraz trafia dokładnie w ich gusta – komentuje Justyna Zaorska z Taranko.
Klub Taranko działa od 2019 roku.
– Dzięki temu, że korzystamy z profesjonalnego systemu lojalnościowego, dokładnie wiemy, skąd pochodzą nasze klientki. Możemy więc je trafnie zaprosić do naszych butików i poinformować o kolekcjach specjalnych. Chcemy, żeby klientki Klubu Taranko czuły się wyjątkowe, więc to one jako pierwsze dowiadują się od nas o akcjach promocyjnych. Bez dobrego systemu byłoby to zwyczajnie niemożliwe – podsumowuje Justyna Zaorska z Taranko.
O Taranko
Taranko to polska marka oferująca odzież i akcesoria dla kobiet. Znana jest przede wszystkim z sukienek, w swojej ofercie posiada także między innymi: płaszcze, swetry oraz bluzki.
O programie lojalnościowym od Spartavity
Sparta Loyalty Platform zwiększa sprzedaż oraz pozwala budować indywidualne relacje z klientami i uczestnikami tworzonych i obsługiwanych na jej bazie programów lojalnościowych. Umożliwia rozwój bazy klientów, wpływa pozytywnie na atrakcyjność oferty skierowanej zarówno do klientów, jak i partnerów. Przekłada się na pozytywny wizerunek firmy, zwiększając jej udział w rynku niezależnie od branży. W Polsce ze Sparta Loyalty Platform, systemu do zarządzania programem lojalnościowym Spartavity, korzystają między innymi: New Balance, Lotos, Briju, Szachownica czy Piotr i Paweł.