Digital Signage to zestaw narzędzi, który umożliwia prezentację elektronicznej komunikacji wizualnej w wielu miejscach, na wielu nośnikach, w zautomatyzowany sposób. Rewolucyjne rozwiązanie znajduje już zastosowanie w wielu branżach. Rynek digital signage w 2019 r. wart jest 20,8 mld $ i cały czas rośnie.

Choć dla wielu osób digital signage kojarzy się głównie z monitorami i ekranami, to w rzeczywistości jest to rozbudowany system pozwalający prowadzić nowatorską komunikację z klientami i pracownikami. Dzięki temu można w łatwy i scentralizowany sposób zarządzać treściami z dowolnego miejsca na dowolnego rodzaju urządzeniach.

Rozwiązanie digital signage można wykorzystywać do komunikacji zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji. Jest doskonałym narzędziem do porozumiewania się z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi. Całe środowisko digital signage tworzą ekrany, system tworzenia i zarządzania treścią oraz urządzeniami, a także system analiz i raportowania.
Według najnowszego raportu „Digital Signage – globalna prognoza do 2024 r.” rynek obecnie jest wart 20,8 mld $ i w przeciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie do wartości 29,6 mld $, przy wskaźniku CAGR wynoszącym 7,3%. Dynamiczne tempo wzrostu jest spowodowane rosnącym zapotrzebowaniem na oznakowanie kontekstowe oraz zmiany formatów sklepów – z tradycyjnych na tzw. smart stores, które w najbliższej przyszłości będą oferować ogromne możliwości rozwoju.

Innowacyjność w dziedzinie oprogramowania zwiększa postęp technologiczny i dostęp do rozwiązań digital signage. Jak wynika z raportu „Digital Signage – globalna prognoza do 2024 r.” szacowana stopa wzrostu rozwiązań software’owych z zakresu digital signage jest znacząco wyższa niż samego sprzętu. Wynika to z faktu, że zwiększyła się żywotność urządzeń, a oprogramowanie wymaga częstych aktualizacji, które wprowadzają coraz to nowsze zastosowania.

– Digital signage na przestrzeni ostatnich lat przeżywa boom jako m.in. nowy kanał komunikacji, który dzięki umiejscowieniu np. w punkcie sprzedaży może wpływać na zawartość koszyka czy też rekrutować klientów, jeśli ekran znajdzie się w witrynie sklepu czy salonu – komentuje Jakub Krawczyk, CEO Spacecamp

Zaufani dostawcy
Na rynku znaleźć można wiele firm, które specjalizują się w obsłudze digital signage. Jedną z najciekawszych jest oferta Komputronik Biznes i Spacecamp, która proponuje rozwiązanie „end to end”. Opiera się ono na kompleksowym wdrożeniu digital signage, począwszy od zdefiniowania celu i szczegółowego zastosowania narzędzi, przez dobór rozwiązania, przygotowania ścieżek użytkowników, projektów interfejsu oraz treści, aż po stałą obsługę która opiera się na bieżących testach, analizach i aktualizacji systemu. Spacecamp to globalna agencja specjalizująca się projektowaniu digitalowych interfejsów, a Komputronik Biznes to największy integrator rozwiązań IT w Polsce.

We wspólnej ofercie Komputronik Biznes i Spacecamp można znaleźć dedykowane rozwiązania dla retailu, przemysłu i HR. Mercury Retail DS to pakiet narzędzi i funkcjonalności do efektywnej digitalizacji procesów i działań budujących pozytywny customer experience w branży retail. Dzięki wdrożeniu digital signage użytkownik zyskuje możliwość oceny produktów i usług wraz z gromadzeniem danych, ekran wiadomości i ofert usług czy interaktywną mapę sklepu z narzędziami lokalizacji produktów. Dodatkowo system doskonale sprawdza się przy emisji reklam, a także jako wirtualna przymierzalnia w butikach z odzieżą.

Enterprise Industry DS oferuje kompleksowe rozwiązania pod kątem zwiększania wydajności oraz efektywności osiągania celów w branży przemysłowej i budowlanej. Najczęściej jest stosowany jako platforma HR, np. e-learning BHP, interaktywna instrukcja użytkowania maszyn, system alertów i zagrożeń oraz jako automatyczna video kontrola bezpieczeństwa pracowników. Dzięki temu rozwiązaniu pracownik ma łatwy, interaktywny i intuicyjny dostęp do niezbędnych aplikacji, w tym aplikacji właśnie aplikacji szkoleniowych.
Trzecim modułem oferowanym przez Komputronik Biznes i Spacecamp jest Opportunity HR DS. To integrator cyfrowych narzędzi i funkcjonalności, które optymalizują procesy wewnętrzne i zewnętrzne, podnosząc efektywność działów kadr. Jego najczęstsze zastosowanie to wirtualna recepcja i system rezerwacji salek, interaktywna tablica ogłoszeń, a także platforma HR do wypełniania wniosków, kontaktów oraz jako narzędzie do zbierania i analizy danych.

Digital Signage w praktyce
Rozwiązanie Digital Sigange zostało już wdrożone w wielu firmach. Jedną z nich jest marka z branży automotive. Firma posiada około 90 filii zlokalizowanych w całej Polsce. Obecna jest również za granicą – posiada swoje przedstawicielstwo w Czechach i w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Europy Zachodniej. Łączna powierzchnia magazynowa Grupy to niemal 100 tys. m2. W związku z optymalizacją procesów biznesowych firma poszukiwała nowoczesnego i przyjaznego narzędzia do efektywnej komunikacji wizualnej z klientem. W ramach współpracy Komputronik Biznes wyposażył filie na terenie całej Polski w ponad 80 playerów i licencji, a także taką samą liczbę monitorów firmy NEC, na których wyświetlane są komunikaty wizualne.

Dzięki wdrożeniu digital signage klient może na bieżąco dostosowywać komunikat do klientów w poszczególnych placówkach. Do tej pory, przy tak rozproszonej terytorialnie działalności, stanowiło to nie lada wyzwanie. Digital signage to doskonałe narzędzie do przekazywania informacji wewnętrznych, usprawniające komunikację w firmie. Nasze rozwiązanie świetnie sprawdza się zarówno do wyświetlania instruktażu BHP w atrakcyjnej wizualnie formie jak i kontroli dostępu, czy wykrywania zagrożeń. Doskonale integruje się również z systemami zarządzania produkcją