Nowy sklep distripark.com to pierwsze w Polsce wdrożenie Magento 2 dla branży chemicznej.

Distripark.com to zawansowana platforma typu B2B2C wykorzystująca mechanizmy modelu sprzedaży MLM. Firma jest pionierem w zakresie eCommerce w branży chemicznej. distripark.com oferuje szeroki asortyment surowców i półproduktów chemicznych, chemii gospodarczej i przemysłowej oraz produktów chemicznych z branży budowlanej.

W projekcie Divante było odpowiedzialne za  migrację serwisu z platformy Drupal na Magento 2.0, jak również poszerzenie listy funkcjonalności. Wdrożenie poprzedziła szczegółowa analiza elementów związanych z produktami, grupą docelową, ofertami i promocjami oraz programem afiliacyjnym. Divante przeprowadziło również kompleksowe testy serwisu.

Sporym wyzwaniem związanym z projektem distripark.com była specyfika branży chemicznej i regulacji związanych ze szczególnymi właściwościami produktu. Produkty chemiczne muszą być odpowiednio skategoryzowane, niektóre z nich mogą być nabywane tylko przez podmioty gospodarcze. Dodatkowo, ze względu na bezpieczeństwo, wymagania dotyczące transportu takich produktów określają odpowiednie regulacje prawne. Nowy sklep został wyposażony w funkcjonalności, które odpowiadają wymaganiom związanym ze specyfiką branży.

Widok produktu w nowym serwisie został wzbogacony o specjalne oznaczenia związane ze specyfiką danego artykułu. W ten sposób kupujący mogą szybko zorientować się np. czy produkt jest dostępny dla klientów indywidualnych lub czy jego transport jest obwarowany specjalnymi regulacjami.

Serwis został wyposażony również w zaawansowany algorytm dobierający najdogodniejszy
i jednocześnie bezpieczny sposób transportu produktów.
– Wdrożenie projektu eCommerce w tak wymagającej branży to duże wyzwanie, szczególnie gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo pakowania towarów już na etapie zakupów online. Dzięki ścisłej współpracy
z distripark.com byliśmy w stanie stworzyć takie mechanizmy, które spełniają zarówno wymagania prawne, jak i są możliwie najbardziej użyteczne dla klientów. Etap rozwoju serwisu z zakresu dodatkowych integracji oraz poszerzania możliwości personalizacji ustawień już istniejących modułów zapowiada się jeszcze ciekawiej – mówi Wojciech Gajewski z Divante, Project Manager.
Na szczególną uwagę zasługuje również panel klienta wyposażony w funkcjonalność wyliczenia prowizji. Dzięki temu marka może prowadzić model sprzedaży oparty na systemie poleceń.