Spółka z Grupy OEX zaprezentowała szóstą edycję raportu wskazującego najważniejsze kierunki rozwoju sektora e-commerce, zarówno w obszarze B2C jak i B2B. W tym roku w badaniu wzięło udział 150 przedstawicieli branży, którzy wypowiedzieli się na temat 70 trendów.
Według raportu Divante w 2019 roku na rynku e-commerce kluczową rolę odegrają rozwiązania Business Intelligence, CRM, content marketing, CRM, Big Data i chatboty.

– Już od kilku lat obserwujemy wzrost znaczenia Big Data, który jednocześnie napędza rozwój narzędzi z obszaru BI, zarządzania relacjami z klientem czy conversational commerce – powiedział Tomasz Karwatka, CEO Divante.

Raport eCommerce Trends prezentuje także trendy, które w ciągu najbliższych 5 lat będą miały największy wpływ na rynek sprzedaży online. Wśród nich znalazły się m.in. takie rozwiązania jak Alexa, Big Data, rozszerzona rzeczywistość czy personalizacja.

– W sektorze e-commerce obserwujemy także coraz większe znaczenie mobile, szczególnie na dojrzałych rynkach. Obecnie ten kanał generuje ok. 20 proc. sprzedaży, dlatego wyzwaniem dla e-sklepów jest optymalizacja konwersji z tego źródła – dodaje Tomasz Karwatka.

Z opracowania Divante można dowiedzieć się także o najbardziej efektywnych inwestycjach z obszaru e-commerce i poznać aktualne inspiracje. W raporcie nie zabrakło także wypowiedzi ekspertów i praktyków rynku e-commerce.

Raport jest dostępny na stronie: https://go.divante.co/ecommerce-trends-2019/