Do grona klientów Divante, firmy specjalizującej się w rozwiązaniach z obszaru e-biznesu, dołączył Bank Zachodni WBK. W ramach współpracy Divante uczestniczy w tworzeniu jednego z wewnętrznych systemów banku, wspomagającego pracowników w realizowaniu ich zadań. Spółka odpowiada za obszar projektowania User Experience, opracowanie warstwy graficznej oraz kodowanie HTML i CSS.

Realizację projektu – zgodnie z modelem prac UX stosowanym przez Divante – rozpoczęło badanie potrzeb użytkowników, służące określeniu oczekiwań docelowych odbiorców nowego systemu. W oparciu o zgromadzone dane, Divante ustaliło architekturę informacji i sposób nawigacji w obrębie systemu, podnoszące jego intuicyjność i łatwość użycia. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie funkcjonalności i zwizualizowanie ustalonych z bankiem procesów, zgodnie z wymogami biznesowymi Banku Zachodniego WBK i potrzebami użytkowników.

Prace projektowe i graficzne realizowane są w modelu RWD, umożliwiającym korzystanie z narzędzia na różnego typu urządzeniach (m.in. smartfonach czy tabletach), zgodnie ze strategią banku i modelem pracy jego doradców. Divante zrealizowało też testy użyteczności, zapewniające utrzymanie trafności projektu i jego spójności z potrzebami użytkowników. Spółka odpowiada także za statyczną warstwę HTML i CSS systemu.

Działania realizowane przez Divante pozwolą podnieść użyteczność systemu Banku Zachodniego WBK i usprawnić pracę użytkowników – zarówno doradców klientów indywidualnych oraz biznesowych, jak i pracowników Centrum Bankowości Telefonicznej.
– Celem naszej pracy jest zaprojektowanie narzędzia maksymalnie ułatwiającego realizowanie codziennych zadań przez pracowników BZ WBK. Dlatego podczas współpracy z bankiem zastosowaliśmy podejście User Centered Design, uwzględniające perspektywę odbiorcy końcowego w tworzonym systemie i zapewniające najwyższą jakość projektu – powiedział Marcin Pasternak, Business Development Director Divante.