Open Loyalty to platforma lojalnościowa dostępna open source, gotowa do działania w on-line i off-line.  Rozwiązanie posiada gotowe do użycia funkcjonalności lojalnościowe i grywalizacyjne, może zostać również dopasowane graficznie. Kod aplikacji jest dostępny od marca na platformie GitHub.

Wykorzystując doświadczenia ze współpracy z firmami takimi jak ING Bank Śląski, INTERSPORT Polska, Reserved czy Smyk programiści Divante zbudowali platformę lojalnościową o otwartym kodzie źródłowym. Podejście open source oraz gotowe funkcjonalności przyspieszają wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego oraz zmniejszają jego koszty.

Aplikacja pomaga klientom rozwiązać cztery główne problemy biznesowe:

Bardzo duża liczba klientów kupujących tylko jeden raz i niepowracających do sklepu;

Silna i wyniszczająca konkurencja cenowa, problem z zarządzaniem polityką zniżkową oraz promocyjną w zależności od typu klienta;

Brak punktu styku z klientem poza internetem, brak możliwości budowania trwałej relacji
z klientem, nie tylko w oparciu o realizowane zakupy;

Duże koszty pozyskania klienta oraz niewystarczająca efektywność reklam płatnych
w pozyskaniu nowych klientów.

Dobrze zaprojektowana aplikacja lojalnościowa potrafi zwiększyć częstotliwość zakupów oraz
w umiejętny sposób ominąć konkurencję cenową i poprawić zyskowność sprzedaży. Połączenie klienta z transakcją zrealizowaną w salonie stacjonarnym, urozmaicanie komunikacji w ramach grywalizacji oraz wykorzystanie wielu punktów styku pomaga budować lojalność. Na wzrost biznesu przekłada się również system nagradzania poleceń, który często pozwala pozyskać więcej nowych klientów niż płatne reklamy.

– Pozyskiwanie klientów i spowodowanie, by chcieli do nas wracać oraz nas polecać to klucz do sukcesu każdego biznesu. Od dawna mierzyliśmy się z tymi wyzwaniami pracując z różnymi partnerami, zazwyczaj używając świetnego UX, reklam płatnych czy marketing automation. Zauważyliśmy, że rozwiązania do budowy dedykowanych aplikacji z tego obszaru są drogie lub mało elastyczne. Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę Open Loyalty i udostępnienie aplikacji w open source – mówi Karol Bzik z Divante, Product Owner Open Loyalty.

W ramach aplikacji udostępnione zostały komponenty pozwalające na budowę rozwiązania lojalnościowego o dowolnym kształcie i skali.

Kluczowe funkcjonalności Open Loyalty to:

Definiowanie leveli na bazie wydatków lub liczby uzbieranych przez klientów punktów;

Ustawianie reguł punktowych, w ramach których uczestnicy mogą zdobywać punkty na bazie historii zakupowej;

Mechanizm nagradzania poleceń nowych klientów;

Zarządzanie użytkownikami – poza gromadzeniem danych klientów możliwa jest również zaawansowana segmentacja uczestników programu. Aplikacja posiada kokpity działające w wielu kanałach, w tym kokpit rozszerzający sklep internetowy o nowe funkcjonalności lojalnościowe, kokpit klienta możliwy do wykorzystania jako portal klienta, czy POS kokpit – umożliwiający interakcję z klientami w salonach stacjonarnych.

Otwarta architektura rozwiązania pozwala na dowolne modyfikacje i rozbudowę oraz pełne dopasowanie graficzne każdego elementu programu lojalnościowego.

Platforma Open Loyalty została opracowana w oparciu o technologie takie jak Symfony 3, Foundation Zurb, AngularJS, Elastic oraz Docker. Wykorzystanie podejścia open source pozwala na gromadzenie i przetwarzanie danych o zachowaniach użytkowników bez wysyłania ich na zewnątrz, jak może to mieć miejsce w przypadku rozwiązań typu SaaS (Software as a Service).