Divante – spółka z Grupy Outsourcing Experts oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego – stworzyła kolejną zaawansowaną technologicznie platformę sprzedażową w branży turystycznej.
Polarsport.pl to sklep internetowy dedykowany miłośnikom wielu górskich aktywności, m.in. turystyki, wspinaczki oraz skitouringu. W swojej ofercie posiada blisko 4000 produktów, m.in. odzież, buty, plecaki, sprzęt turystyczny i akcesoria wspinaczkowe. Nowy system do zarządzania e-sklepem zbudowany został w oparciu o platformę Magento. Kompleksowe podejście do modułu zamówień, wysyłek oraz faktur pozwoli na efektywniejszą obsługę internetowego kanału sprzedaży. Dzięki zastosowanej technologii polarsport.pl będzie mógł dowolnie kształtować politykę rabatową, zarówno w zakresie produktów, jak i klientów. Aplikacja umożliwi także sprawdzenie online stanów magazynowych w tradycyjnych punktach sprzedaży Polar Sport.
Wdrożone rozwiązanie posiada wiele zaawansowanych technologicznie funkcji, m.in. skróconą ścieżkę zakupową, dynamicznie przeliczany koszyk, szerokie możliwości konfigurowania produktów (ceny i stany magazynowe pobierane z produktów prostych, edycja zdjęcia i specyfikacji, w zależności od wybranych opcji) czy użyteczny formularz reklamacji lub zwrotu. Divante odpowiedzialne było także za integrację nowego rozwiązania z PC Market – systemem sprzedażowym do obsługi placówek stacjonarnych. Prace wdrożeniowe i dostosowanie systemu do potrzeb klienta trwały 6 miesięcy.
W ramach umowy Divante przeprowadziło szereg działań optymalizujących użyteczność platformy sprzedaży. W oparciu o testy i badania użytkowników dokonujących zakupu sprzętu turystycznego w Internecie, zaproponowano bardziej intuicyjne rozwiązania w zakresie przeglądania oferty.