Divante z Grupy OEX wsparło firmę odzieżową Solar w przygotowaniu nowej odsłony e-sklepu marki. Serwis będzie oparty na technologii Magento 2.0 – wiodącym rozwiązaniu open source, dedykowanym dla sektora e-commerce. Start nowej platformy jest planowany na trzeci kwartał 2016.
Decyzja o zmianie platformy i migracji sklepu została podjęta wspólnie z klientem w odpowiedzi na rosnące oczekiwania odbiorców. Dotychczasowe rozwiązanie nie nadążało za dynamicznym rozwojem marki – zastosowana technologia zaczęła ograniczać rozwój platformy, jak i realizację kolejnych celów biznesowych Solar.
Nowa platforma zostanie także dostosowana do najnowszych trendów – zyska nie tylko odświeżony design, ale również będzie w pełni responsywna, czyli umożliwi swobodne korzystanie z aplikacji na smartfonach i tabletach.
Zmiana technologii pozwoli również na rozwój platformy o kolejne funkcjonalności, które ułatwią dostosowanie serwisu do wymagań biznesowych klienta oraz usprawnią zarządzanie nim poprzez bardziej użyteczny panel administracyjny. Projekt rozpoczął się od analizy zachowań użytkowników serwisu z użyciem narzędzi Mouseflow
i Google Analytics. Po etapie analitycznym powstał raport, który stał się bazą do projektowania makiet funkcjonalnych. Na ich podstawie studio projektowe Futu Creative przygotowało szatę graficzną serwisu.
Pierwszym i zarazem najtrudniejszym etapem wdrożenia jest integracja z systemem ERP po stronie klienta. W obszarze zamówień oraz produktów jest to implementacja dwustronna. Równolegle do integracji z systemem ERP Divante rozpoczęło wdrażanie konkretnych funkcjonalności po stronie aplikacji.
Divante i Solar od wielu lat współpracują na płaszczyźnie technologicznej i marketingowej. Pierwszym wspólnym projektem był sklep oparty na silniku PrestaShop, wdrożony w 2011 roku. Divante było odpowiedzialne za zaprojektowanie makiet funkcjonalnych serwisu, szaty graficznej oraz wdrożenie projektu na PrestaShop. Spółka zajmowała się także szeregiem działań związanych z rozwojem systemu, jak również marketing i aktywności związane z promocją marki.