Divante – spółka z Grupy Outsourcing Experts oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego – realizuje projekt zwiększenia sprzedaży w kanale internetowym dla marki odzieżowej Caterina. Trwająca od 3 miesięcy współpraca jest rozliczana w modelu success fee.
Caterina, która w grudniu 2012 roku uruchomiła e-sklep, zdecydowała się zintensyfikować działania marketingowe w kanale internetowym, powierzając ich realizację spółce Divante. Celem projektu jest zwiększenie poziomu sprzedaży realizowanej za pośrednictwem serwisu e-commerce. Efektem dotychczasowej współpracy jest wzrost przychodów e-sklepu o 291,55 proc.
Pierwszym etapem projektu było przenalizowanie grupy docelowej oraz sposobu poszukiwania produktów dostępnych w internetowym kanale sprzedaży marki Caterina. Analiza przeprowadzona przez Divante doprowadziła do wskazania testowych kanałów marketingowych, które z największym prawdopodobieństwem mogą zwiększyć przychody. Wśród nich znalazły się m.in. linki sponsorowane w wyszukiwarkach oraz w serwisach społecznościowych, remarketing w sieciach partnerskich oraz social media, e-mail marketing, serwisy modowe, portale z kodami rabatowymi oraz porównywarki cenowe i agregatory ofert.
W ramach współpracy dopracowano sposób zbierania adresów e-mail oraz komunikację e-mail marketingową. Działania sprzedażowe były na bieżąco optymalizowane w oparciu o raporty efektywnościowe Google Analytics. Na podstawie testu wybrano i rozwinięto komunikację w najskuteczniejszych sprzedażowo kanałach marketingowych.
Caterina to marka odzieżowa typu premium z blisko 20-letnią historią, posiadająca sklepy stacjonarne w ponad 20 miastach w Polsce.