Liczba użytkowników mobilnych na świecie sięgnęła już 4,1 mld osób. Taki wzrost jest z jednej strony atrakcyjny dla firm, gdyż otwiera przed nimi nowe możliwości pozyskiwania klientów, z drugiej zaś stawia przed nimi kolejne wyzwania. Z badań wynika bowiem, że dla prawie połowy klientów ostateczny kanał zakupu nie ma większego znaczenia. Jak więc dotrzeć do klienta, który w ciągu dnia korzysta z wielu urządzeń mobilnych jednocześnie i przekonać go do zakupu za pomocą tabletu lub smartfona?

Według najnowszego raportu Cisco, do 2018 r. na świecie będzie 4,9 mld użytkowników smartfonów i tabletów. Ta stale rosnąca grupa potencjalnych klientów jest bardzo atrakcyjna dla marketerów i firm. Stawia jednak przed nimi nowe wyzwania. Jak sprawić by użytkownicy chętniej kupowali za pomocą urządzeń mobilnych?

Dotarcie do konkretnego konsumenta, który w ciągu dnia korzysta na przemian z komputera, smartfonu czy tabletu, to klucz do sukcesu. Wyzwanie polega na powiązaniu jego aktywności na wszystkich tych urządzeniach.  Przed takim problemem stanęła znana firma odzieżowa Forever 21 z USA, działająca w 19 krajach. Obecnie posiada prawie 500 punktów sprzedaży. Chcąc dotrzeć do użytkowników, którzy w ciągu dnia korzystają z tabletów, smartfonów i komputerów, musiała zadbać o to, by spersonalizowany przekaz trafiał do nich niezależnie od urządzenia.

– Dzięki zastosowaniu dynamicznych kreacji reklamowych w technologii HTML5, byliśmy w stanie dotrzeć do interesujących nas użytkowników na wszystkich urządzeniach, w tym takich, które nie obsługują technologii Flash, jak np. Apple iOS oraz przeglądarka Safari.  Z kolei integracja z Google DoubleClick AdExchange pozwoliła na wyświetlanie tych reklam we wszystkich formatach i na odpowiednich, pod względem jakości, powierzchniach (brand safety) – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

To jednak dopiero początek, kolejnym krokiem była integracja danych o klientach Forever 21, w tym z systemu CRM firmy.

– Dzięki temu możliwe było proponowanie klientom produktów, które faktycznie mogły ich zainteresować. W ten właśnie sposób stworzyliśmy spersonalizowany przekaz reklamowy dostępny na wielu platformach jednocześnie dla jednego potencjalnego klienta – dodaje.

W efekcie użytkownicy mobilni klikali o 20 proc. częściej w reklamy niż stacjonarni. Udało się również osiągnąć porównywalną liczbę konwersji w kanale mobilnym, co w stacjonarnym – 15 proc. Tak dobry wynik nie byłby możliwy bez połączenia personalizacji przekazu z zaawansowaną technologią wyświetlania reklam na urządzeniach mobilnych. Odpowiednie dostosowanie kreacji reklamowej w tym kanale wpłynęło również na 15-procentowe zwiększenie sprzedaży.