Firma Huawei była gospodarzem Global Digital Transformation Forum, poprzedzającego oficjalne rozpoczęcie Mobile World Congress 2018. Podjęte dyskusje z udziałem operatorów, instytucji branżowych skupiły się na pięciu obszarach: 5G, nowej wartości ekonomicznej, usługach B2B, big video i transformacji cyfrowej.

Huawei zwrócił uwagę na fakt, że dostęp do Internetu za pośrednictwem sieci stacjonarnych i komórkowych stanie się wkrótce prawem podstawowym. W 2017 r. ponad 450 mln osób było podłączonych do mobilnego Internetu, a ponad 30 mln rodzin miało dostęp do usług szerokopasmowych. Jednakże 3 miliardy ludzi na świecie nadal nie ma dostępu do sieci, a 870 milionów nie posiada nawet telefonów komórkowych. 1,1 mld rodzin nadal nie posiada łączy szerokopasmowych. Wraz z rosnącą popularnością telefonii komórkowej i wzrostem PKB per capita na rynkach wschodzących o dużej gęstości zaludnienia duża część dochodów jest przeznaczana zarówno na usługi głosowe, jak i usługi transmisji danych. Daje to duże możliwości operatorom. Szacuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat ponad 1 miliard osób na rynkach wschodzących zostanie podłączonych do sieci, a wynikający z tego ruch zwiększy się od pięciu do dziesięciu razy.

Dlatego też firma już teraz oferuje takie rozwiązania jak Huawei RuralStar, które zostało opracowane dla oddalonych obszarów wiejskich w celu zwiększenia zasięgu sieci lokalnej. Zostało ono już wdrożone w Afryce i obsługuje aktualnie około 80 milionów użytkowników. Planowane jest także uruchomienie 40 000 zmodernizowanych stacji bazowych w późniejszym okresie br., które mają obsługiwać 180 mln użytkowników.

– Aby wykorzystać ogromne możliwości na rynkach wschodzących, operatorzy muszą oferować lepsze usługi oparte na scenariuszu oraz przyspieszyć zwrot z inwestycji (ROI). Huawei koncentruje się na trzech głównych obszarach, aby pomóc operatorom sprostać rosnącym wymaganiom stawianym przez ich sieci. Współpracujemy z partnerami branżowymi w celu stworzenia otwartych, kooperacyjnych i przynoszących obopólne korzyści ekosystemów dla infrastruktury teleinformatycznej oraz tworzenia rozwiązań biznesowych, które pomogą operatorom świadczyć usługi generujące nowe strumienie przychodów przy jednoczesnej poprawie jakości życia na rynkach wschodzących – powiedział Zhou Jianjun, wiceprezes Huawei Carrier BG.