W czerwcu 2019 r. międzynarodowa firma badawczo-technologiczna Gemius opublikowała raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, który analizuje zwyczaje i preferencje zakupowe polskich internautów w sieci.

Badanie dotyczyło m.in. postrzegania firm kurierskich przez polskich e-konsumentów. Z raportu wynika, że w 2018 r. DPD Polska była najczęściej wybieraną firmą kurierską w Polsce, a zainteresowanie jej usługami wzrosło o 3 p.p. w porównaniu do roku 2017.

Badanie uwzględniło również aktywność polskich internautów na portalach Opineo.pl i Ceneo.pl, które agregują opinie konsumenckie o sklepach i usługodawcach internetowych.
– Pierwsze miejsce DPD Polska w raporcie Gemiusa to efekt naszych starań o zapewnienie nadawcom i odbiorcom maksimum wygody i pozytywnych doświadczeń z korzystania z usług kurierskich DPD – mówi prezes zarządu DPD Polska Rafał Nawłoka – Cel ten osiągamy poprzez wysoką jakość obsługi na ostatniej mili, nowoczesne narzędzia komunikacji z nadawcą i odbiorcą, a także przez świadome podejście do logistyki miejskiej – sieć łatwo dostępnych oddziałów miejskich oraz punktów nadań i odbiorów DPD Pickup liczy już łącznie ponad 2200 placówek.
Wnioski zawarte w raporcie potwierdzają także ustalenia trzeciej edycji raportu „Barometr e-Shopper”, który m.in. podkreśla, że e-nabywcy stawiają na niezawodność i już w chwili składania zamówienia chcą wiedzieć kto doręczy ich przesyłkę.

Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: https://wwwdpd.azureedge.net/Przyjazna_logistyka_miejska.pdf