W minionym roku spółka DPD Polska obsłużyła prawie 102,7 mln przesyłek, czyli 8,5% więcej niż rok wcześniej. Średnio w sieci DPD Polska znajdowało się ok. 500 tys. paczek dziennie. W szczycie paczkowym było ich znacznie więcej – rekordowe wolumeny (ok. 770 tys. przesyłek) zanotowano 19 grudnia. Przychody za rok 2016 r. wyniosły 1,38 mld zł, co stanowi 9,1% wzrostu w porównaniu do 2015. Wynik operacyjny grupy kapitałowej DPD Polska wzrósł o 26%.

Pod koniec minionego roku DPD Polska jako pierwsza firma kurierska w Polsce umożliwiła odbiorcom płatność kartą za przesyłki pobraniowe. Usługa, której wprowadzenie poprzedził projekt pilotażowy w warszawskich oddziałach firmy, jest sukcesywnie rozszerzana na pozostałe obszary kraju. Wdrożenie powinno zakończyć się w pierwszym półroczu 2017 roku.

Innym znaczącym przedsięwzięciem było uruchomienie sieci punktów nadań i odbiorów, DPD Pickup. Jest to część międzynarodowego systemu należącego do DPDgroup, który w całej Europie liczy ponad 28 tys. punktów. Sieć Pickup obejmuje dziś w Polsce prawie 1200 placówek i jest stale rozwijana. Punkty powstają w dogodnych dla nadawców i odbiorców lokalizacjach.

W 2017 r. DPD Polska spodziewa się przynajmniej 10% wzrostu. Według raportu Barometr E-commerce 2016, zrealizowanego przez Sociomatic Labs, polski e – handel będzie rosnąć dalej w tempie dwucyfrowym i do 2020 roku może przekroczyć wartość 60 mld zł. Tym samym należy spodziewać się, że o tym, jak będzie zmieniał się rynek, w dalszym ciągu będą decydować konsumenci, a w ślad za ich preferencjami – uczestnicy rynku e-commerce.

Dla wygody klientów w tym roku DPD zakończy wdrożenie płatności kartą we wszystkich oddziałach kraju oraz będzie dalej rozwijać sieć punktów nadań i odbiorów. Planowane jest wprowadzenie kolejnych rozwiązań prokonsumenckich. Wkrótce do dyspozycji odbiorców zostanie oddany portal do samodzielnego zarządzania przesyłką, a także wygodna aplikacja on-line ułatwiająca konsumentom dokonywanie zwrotów.