Sport to zdrowie – wiedzą o tym pracownicy i współpracownicy DPD Polska, którzy biorą udział w licznych inicjatywach mających na celu promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. Współpraca z Fundacją Maraton Warszawski, wsparcie dla polskiej siatkówki, koszykówki czy amatorskiego kolarstwa to tylko niektóre obszary, w które angażuje się ta firma kurierska.
W tym roku już po raz trzeci firma była partnerem jednej z największych i najbardziej prestiżowych imprez biegowych w Polsce – 41. PZU Maratonu Warszawskiego. Kurierzy DPD dostarczyli uczestnikom biegu pakiety startowe, a niemal stu z nich udostępniło swoje samochody na pomieszczenia depozytowe dla zawodników uczestniczących w warszawskim święcie biegania. Firmę DPD reprezentowało ponadto 5 maratończyków i 22 zawodników startujących na dystansie 5 km.
DPD Polska w ramach współpracy z Fundacją Maraton Warszawski wsparła w tym roku także organizację PZU Półmaratonu Warszawskiego oraz sztafety EKIDEN. DPD jest również partnerem logistycznym biegu „Czas na wzrok” organizowanego przez firmę Essillor, który łączy aktywność fizyczną z troską o zdrowie oczu.
Do pracy na rowerze
W letnie miesiące wielu pracowników i współpracowników DPD Polska podjęło wyzwanie „Pozytywnie Zakręceni” i zamieniło samochody czy środki komunikacji miejskiej na rowery. Uczestnicy akcji zorganizowanej dla centrali DPD Polska wykonali łącznie 2 131 przejazdów i pokonali prawie 28 tys. km, czyli więcej niż połowę globu, co rejestrowali wykorzystując aplikację mobilną Activy. Przebyte odległości to korzyść dla zdrowia i niższa emisja CO2. Redukcja emisji wynikającej z działalności operacyjnej to ważny cel DPDgroup, a projekty wewnętrzne aktywizujące pracowników zwiększają świadomość wyzwań klimatycznych i przekładają się na bardziej innowacyjny sposób myślenia o biznesie kurierskim, szczególnie w centrach miast. Ambicją DPD jest bowiem obniżenie do 2025 r. emisji CO2 na każdą paczkę o 30%.
To jednak nie koniec kolarskich wyczynów przedstawicieli DPD Polska. Wśród pracowników i współpracowników firmy są zapaleni amatorzy kolarstwa górskiego, którzy wyróżniają się na dużych imprezach sportowych, takich jak wyścig rowerowy na szczyt Śnieżki Uphill Race, którego firma od 5 lat jest sponsorem. Jest to najbardziej prestiżowa i najtrudniejsza w Polsce impreza amatorskiego kolarstwa górskiego.
Jedno hasło, wiele inicjatyw
Wszystkie przedsięwzięcia – te związane z popularyzacją aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, ochroną środowiska czy działania na rzecz pomocy potrzebującym wpisują się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu DPDgroup – DrivingChangeTM. W ramach postulatu „Bliżej społeczności” firma jest jednym z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsorem tytularnym klubu ekstraklasy piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, partnerem logistycznym Skry Bełchatów, wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce męskiej, klubu Stelmet Zielona Góra oraz klubów piłkarskich, takich jak Widzew Łódź i ŁKS Łódź.
– DPD Polska angażuje się także w inicjatywy na rzecz mniejszych, lokalnych wydarzeń sportowych w miejscowościach, w których prowadzimy działalność, a także promuje rozwój aktywności fizycznej młodzieży i rywalizację w duchu „fair play” – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Firma udziela się również w projektach, których celem jest nie tylko dbałość o zdrowie, ale i ratowanie życia. W 2019 roku przeprowadziła spektakularną pod względem efektów akcję rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych dla Fundacji DKMS – swoją gotowość do podzielenia się życiodajnym zasobem zadeklarowało ponad 800 pracowników i współpracowników firmy.