DPD Polska udostępniła swoim klientom rozwiązanie online ułatwiające konsumentom odesłanie towaru zakupionego w Internecie. Odbiorca przesyłki ma możliwość łatwego i szybkiego zamówienia kuriera, który zrealizuje zwrot. Link do strony internetowej obsługującej zwroty przekazywany jest przez e-sklep w specjalnej komunikacji.  

Zgodnie z dyrektywą unijną wzmacniającą prawa konsumenta, która obowiązuje w Polsce od 25 grudnia 2014 r., konsumenci mają możliwość zwrotu towaru zakupionego w Internecie bez podawania przyczyn w ciągu dwóch tygodni od daty jego otrzymania. Od wprowadzenia nowych przepisów liczba zwrotów w e-commerce systematycznie wzrasta.

– Konsumenci coraz chętniej korzystają ze swoich praw. Szybkie, tanie i wygodne zwroty są dziś elementem, który stanowi o przewadze konkurencyjnej sklepów internetowych. Dlatego postanowiliśmy opracować narzędzie, które ułatwi zwroty zarówno e-sklepom, jak i konsumentom – mówi Rafał Nawłoka, prezes Zarządu DPD Polska.

Narzędzie internetowe służące do dokonywania zwrotów udostępniane jest na życzenie klientom DPD Polska prowadzącym działalność handlową za pośrednictwem e-sklepów. Konsument, który skorzysta z oferty takiego e-sklepu i zdecyduje się na odesłanie towaru, może w łatwy sposób przeprowadzić procedurę zwrotu. Po kliknięciu w otrzymany od nadawcy link, odbiorca przechodzi do formularza, wprowadza swoje dane oraz inne informacje niezbędne do zamówienia kuriera po odbiór zwracanej przesyłki. W najbliższym czasie zwracaną przesyłkę będzie można także nadać w jednym z punktów DPD Pickup, których aktualnie jest w Polsce już 1200. 

– Realizacja zwrotów nigdy nie była prostsza niż teraz. Wystarczy, że odbiorca kliknie w otrzymany ze sklepu internetowego link, by zamówić kuriera. Ten odeśle paczkę do nadawcy. Wygoda w korzystaniu z prawa do zwrotu towaru to jeden z czynników wpływających na przyszłość e-commerce, gdyż konsumenci rozszerzają swoje oczekiwania dotyczące zakupów w Internecie. Jak pokazują doświadczenia e-sklepów, sprawna i bezproblemowa obsługa zamówień i zwrotów pozwala zwiększyć lojalność dotychczasowych klientów i pozyskać nowych. Robimy wszystko, aby być dobrym partnerem dla e-commerce także w tym obszarze – zaznacza Łukasz Zembowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.