Rokrocznie okres świąteczny to czas wzmożonych zakupów zarówno tych internetowych, jak i stacjonarnych. Prawie 3/4 (73%) użytkowników Internetu robi zakupy w sieci, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020”, do którego badania zostały przeprowadzone w marcu 2020 r. gdy mierzyliśmy się z wyzwaniami związanymi z początkiem pandemii. Handel detaliczny, szczególnie w sklepach stacjonarnych, znacznie ucierpiał z powodu obostrzeń sanitarnych związanych z COVID-19, dlatego tak ważne z perspektywy przedsiębiorców będzie nadrobienie strat i zadbanie o rentowność biznesu oraz wykorzystanie w pełni zainteresowania klientów w okresie przedświątecznym.
W tym szczególnym czasie istotne będzie podniesienie poziomu obsługi klienta, aby stała się ona bezpieczniejsza i bardziej efektywna. Istnieje duże zapotrzebowanie na zaopiekowanie się klientem i spełnienie jego oczekiwań, które w konsekwencji wpłynie na zwiększenie przychodu firmy oraz budowanie pozycji marki na rynku. Chcąc uzyskać najlepsze wyniki, detaliści muszą wdrożyć solidne i niezawodne rozwiązania, które będą wspierane przez łatwe etykietowanie oraz druk mobilny. Warto przyjrzeć się korzyściom wynikającym z tych procesów dla sektora detalicznego.

Handel i sprzedaż detaliczna żywności
Towary na półkach sklepowych muszą być stale uzupełniane, aby zachować płynność sprzedaży. Odpowiedzialni za to pracownicy są w ciągłym ruchu i potrzebują niezawodnych drukarek mobilnych, dzięki którym produkty na półkach mogą być oznaczane aktualnymi cenami i rabatami. Drukarki przenośne mogą być przymocowane do wózka, paska na ramię lub do spodni, dzięki czemu ułatwiają codzienną pracę, umożliwiając przy tym wykorzystanie obu rąk. Mobilne urządzenia drukujące nadają się doskonale do tworzenia etykiet regałowych, naklejek z kodem kreskowym oraz oznaczeń cenowych i informacji o promocjach.

Etykietowanie wspomaga handel również w przestrzeganiu przepisów, które dotyczą bezpieczeństwa żywności. Używanie przejrzystych etykiet przy oznaczeniu żywności jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, a urządzenia z serii Brother TD pomogą wyróżnić i oznaczyć alergeny, składniki oraz terminy ważności – komentuje Tomasz Boroński, Bussines Development Manager z firmy Brother.

Moda i sieci odzieżowe
Stanie w długiej kolejce do kasy zawsze było frustrujące, ale w czasach pandemii klienci jeszcze bardziej chcą uniknąć tłumu podczas robienia zakupów. W celu zminimalizowania tego problemu sklepy odzieżowe mogą wdrożyć rozwiązania polegające na tworzeniu mobilnych kas, w których pracownik z tabletem wprowadza operacje i drukuje potwierdzenie na drukarce mobilnej. Te rozwiązania znacznie skracają czas, który konsumenci spędzają w sklepie i przede wszystkim wspierają zasadę zachowania dystansu.

Z powodu pandemii COVID-19 sprzedawcy detaliczni są również zobowiązani do etykietowania i oznakowania powierzchni sklepowych informacjami o zasadach bezpieczeństwa. W ten sposób zapewniają klientom i personelowi poczucie komfortu podczas przebywania w sklepie. W takim przypadku przydatne będą etykiety zachęcające do zachowania środków bezpieczeństwa, takich jak wskazanie miejsc do dezynfekcji rąk, jednokierunkowego systemu poruszania się, czy zasad zachowania społecznego dystansu.

Dostawy na rynku e-commerce
Posiadanie przenośnego i wytrzymałego urządzenia do zdalnego drukowania w wielkopowierzchniowym magazynie sprawia, że wszystkie procesy stają się bardziej wydajne, szybsze i tym samym bardziej ekonomiczne. Pracownicy mogą używać mobilnych urządzeń do etykietowania produktów przy kompletacji, pakowaniu i wysyłce produktów oraz do drukowania kodów kreskowych, aby usprawnić cały proces.

Należy zwrócić szczególną uwagę, że niezawodna dostawa jest bardzo ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy działającej w Internecie – może zapobiegać reklamacjom i zwrotom. Dzięki mobilnym drukarkom listy adresowe oraz potwierdzenia będą szybko i łatwo drukowane, co umożliwi realizacje większej ilości dostaw, a w konsekwencji większy zysk.