Od półtora miesiąca w wyniku pandemii handel przeniósł się praktycznie w całości do sieci. Sklepy internetowe notują olbrzymie wzrosty sprzedaży i liczby odwiedzin, a Polacy zmieniają swoje nawyki zakupowe.
Dla wielu marek e-commerce był uzupełnieniem tradycyjnego kanału sprzedaży. Jednakże wybuch pandemii, przymusowa izolacja oraz zamknięcie większości sklepów stacjonarnych i punktów usługowych spowodowały, że firmy szybko musiały przestawić się na sprzedaż online. Po blisko dwóch miesiącach od wprowadzeniu ograniczeń marki, które zdążyły przystosować się do nowych warunków mogą mówić o sukcesie.
Jak wynika z oficjalnych danych Komputronik – najstarszy sklep internetowy w Polsce – notuje kolejne wzrosty. W porównaniu miesiąc do miesiąca liczba sesji zwiększyła się o 20%, a o 16% wzrosła liczba zamówień. Zmianie uległ koszyk zakupowy. Jeszcze w marcu klienci kupowali głównie sprzęt do nauki i pracy zdalnej – komputery, laptopy, myszki, klawiatury oraz routery.
W ostatnich dniach widzimy spore zmiany w koszyku zakupowym. Zarówno w ujęciu wartościowym jak i pod względem wybieranych produktów. Konsumenci zdążyli już kupić niezbędny sprzęt do pracy. Teraz największą popularnością cieszą się kamery, mikrofony i drukarki – mówi Karol Tokarski, dyrektor e-commerce w Komputronik.
Jak podaje Komputronik po świętach ogromny wzrost odnotowano w sprzedaży maszynek do golenia (najpopularniejszy produkt: Philips OneBlade Pro), mopów do sprzątania (Bona Spray Mop) oraz sprzętu do nawadniania ogrodów. Po zniesieniu pierwszych ograniczeń wzrosła także sprzedaż akcesoriów sportowych, słuchawek i mobilnych głośników. To pokazuje, że klienci szukają sprzętu, który stanowi odpowiedź na ich bieżące potrzeby.
Cały czas największe wzrosty sprzedaży utrzymują się wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji.
Z okazji zbliżającej się majówki Komputronik przygotował także ofertę, w której znaleźć można sprzęt do prac ogrodowych, wyposażenia domu i do rekreacji. Jednym z największych hitów pasażu jest najtańsza na rynku hulajnoga Fiat F500.
zdjęcie: INNPoland