Mimo stabilnego tempa rozwoju, pod względem sprzedaży polski sektor e-commerce pozostaje daleko w tyle za brytyjskim, niemieckim i francuskim. Według nowego zestawienia serwisu Internet Retailer, 2014 Europe 500, 148 internetowych detalistów z Wielkiej Brytanii wygenerowało łączną sprzedaż na poziomie 31,03 miliarda euro, co stanowi wartość aż 47-krotnie przewyższającą łączną sprzedaż polskich e-sklepów. W rankingu znalazło się pięć największych polskich sklepów online, które łącznie osiągnęły wynik sprzedażowy na poziomie 653 milionów euro – informuje evigo.pl.

Mimo że Polska pozostaje w tyle jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe, krajowy wzrost e-commerce jest dużo wyższy niż w krajach zachodnich. Sektor ten rośnie w Polsce o 28,2%, podczas gdy europejska średnia wynosi zaledwie 14,7%. Wielka Brytania osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 14,7 %, a Niemcy 15,1%. Francuzi pozostali jedynie nieznacznie w tyle za Polakami – sprzedaż w segmencie e-commerce we Francji wzrosła o 23,5%.