– Handel w sieci daje szerokie możliwości dotarcia do klientów, nie tylko z kraju, ale też z zagranicy – mówi Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego home.pl Przeszkodą nie są nawet niszowe produkty czy usługi. – Do tego samo założenie e-sklepu i wypełnienie go ofertą zajmuje niewiele czasu i jest relatywnie tanie.
– Z pewnością Polacy kupują coraz więcej w polskich sklepach internetowych – mówi adwokat Paulina Skwarek, specjalizująca się m.in. w prawie nowych technologii i internetu. – Fakt ten potwierdzają ich właściciele, dla których moja kancelaria świadczy pomoc prawną. Sklepy te od kilku lat odnotowują stały wzrost sprzedaży i wydaje się, że tendencja ta w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie.
Polskie e-sklepy sprzedają swoje produkty przede wszystkim na terenie naszego kraju. Jeśli już wysyłają je za granicę, to zazwyczaj do Czech, Finlandii i Szwecji – wynika z badania jakie na zlecenie firmy home.pl wykonał ARC Rynek i Opinia.
A co, według polskich przedsiębiorców, Polacy najchętniej chcą kupować przez internet? Książki, płyty, filmy (72 proc.), artykuły sportowe i turystyczne, sprzęt komputerowy oraz elektroniczny (67 proc.), artykuły dziecięce, zabawki, gry komputerowe, kosmetyki, perfumy, wakacje, sprzęt RTV/AGD, usługi elektroniczne (np. e-booki, aplikacje) (po 61 proc.), samochody i części samochodowe, odzież, dodatki (po 56 proc.), materiały budowlane i wykończeniowe (50 proc.), obuwie (44 proc.), meble, elementy wystroju wnętrz, produkty spożywcze (po 33 proc.), produkty farmaceutyczne (22 proc.), biżuterię (17 proc.).
– Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP korzystają z nowych technologii odważniej niż kilka lat temu –dodaje Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego home.pl. – Obecnie utrzymujemy osiem tysięcy sklepów internetowych, co według szacunków stanowi połowę polskiego rynku e-commerce. Handel w sieci daje szerokie możliwości dotarcia do klientów, nie tylko z kraju, ale też z zagranicy. Przeszkodą nie są nawet niszowe produkty czy usługi. Do tego samo założenie e-sklepu i wypełnienie go ofertą zajmuje niewiele czasu i jest relatywnie tanie.