Sopocka spółka Blue Media, operator m.in. systemu przelewów ekspresowych BlueCash, wprowadza innowacyjną i bezpłatną usługę płatności dla sklepów internetowych. E-pobranie zapewnia znacznie szybszy transfer należności za towar niż w przypadku standardowego pobrania. Dodatkowo usługa umożliwia klientom e-sklepów skorzystanie z darmowego kredytu płatniczego z terminem spłaty do 17 dni.

E-pobranie łączy wygodę i szybkość przelewów online z bezpieczeństwem zakupów za pobraniem.

–  Zakupy za pobraniem to najczęściej wybierany przez klientów, a jednocześnie nie przystający do współczesnych realiów sposób płatności w polskim internecie. Klienci chcą mieć pewność otrzymania przesyłki, ale też płacić bezgotówkowo. Stworzyliśmy więc e-pobranie, które łączy zalety ekspresowych płatności online z gwarancją otrzymania przesyłki – wyjaśnia genezę powstania nowej usługi Tomasz Gasiński, Business Development Director z Blue Media.

Zasada działania e-pobrania jest prosta i bezpieczna: klient składa zamówienie w sklepie internetowym i wybiera e-pobranie jako metodę płatności. Następnie wpłaca środki, które trafiają na konto Blue Media, operatora usługi. Po doręczeniu przesyłki przez kuriera, pieniądze błyskawicznie trafią na konto e-sklepu. Jeżeli paczka nie dotrze do klienta w wyznaczonym terminie zamówienie zostanie automatycznie anulowane, a pieniądze wrócą na konto klienta. Do realizacji płatności wykorzystywany jest opracowany przez Blue Media system przelewów ekspresowych BlueCash, za pośrednictwem którego przetworzono do tej pory 3,2 mln transakcji, 95% z nich w czasie poniżej 40 sekund.

– Z punktu widzenia e-sklepu najważniejsze zalety e-pobrania to brak prowizji za obsługę transakcji, szybka i bezpieczna płatność oraz łatwość wdrożenia usługi. Pieniądze trafiają na konto sprzedawcy znacznie szybciej niż w przypadku standardowego pobrania. W większości przypadków odbywa się to w ciągu kilkunastu sekund od chwili doręczenia przesyłki przez kuriera – tłumaczy Tomasz Gasiński z Blue Media – Ze względu na swoje cechy, e-pobranie może też pomóc e-sklepom pozyskać nowych klientów. Także tych, którzy do tej pory do zakupów online podchodzili z rezerwą – dodaje.

Dodatkową zaletą e-pobrania jest możliwość skorzystania z nieoprocentowanego kredytu płatniczego z terminem spłaty do 17 dni i bez uciążliwych formalności, które są niezbędne do uzyskania tradycyjnego kredytu. Usługa kredytu płatniczego będzie świadczona przez Blue Media i dostępna dla odpowiednio zweryfikowanych klientów. Procedura uzyskania kredytu płatniczego odbywa się całkowicie online.

Blue Media prowadzi już rozmowy z pierwszymi sklepami zainteresowanymi wdrożeniem e-pobrania, m.in. z kilkoma dużymi sieciami sprzedaży detalicznej. Jeszcze w czerwcu chce rozpocząć integrację usługi z witrynami e-sklepów.