Najnowsza wersja oprogramowania do zarządzania sprzedażą internetową – Comarch ERP e-Sklep 6.5 – wyposażona została w szereg funkcjonalności, które mają za zadanie ułatwić zwiększanie sprzedaży właścicielom sklepów internetowych.

Jedną z nowości wprowadzonych w ostatniej wersji Comarch ERP e-Sklep jest jego integracja z PayByNet. Usługa świadczona przez Krajową Izbę Rozliczeniową jest gwarancją płatności, która udzielana jest sklepowi internetowemu. Dzięki temu sklep może niezwłocznie przystąpić do realizacji zamówienia. Zasada działania tego systemu jest bardzo prosta: klient na stronie e-sklepu przy składaniu zamówienia wybiera formę płatności PayByNet, następnie po wskazaniu odpowiedniego banku zostaje przekierowany do swojej bankowości internetowej, gdzie od razu przygotowane jest polecenie przelewu. Po akceptacji polecenia przelewu przez klienta, sklep internetowy otrzymuje z systemu PayByNet informację o zatwierdzeniu płatności. Pozwala to na natychmiastową realizację zamówienia ze strony e-sklepu. PayByNet umożliwia realizację płatności bezpośrednio pomiędzy rachunkiem bankowym klienta a rachunkiem bankowym e-sklepu, niezależnie od tego, w jakich bankach obie strony mają swoje rachunki.

Oprogramowanie Comarch ERP e-Sklep rozwijane jest równolegle w dwóch wersjach – Standard oraz Enterprise. Wersja Standard przeznaczona jest dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy w modelu B2C (Business to Consumer), natomiast wersja Enterprise obsługuje sprzedaż B2B (Business to Business).