Udział rynku e-commerce w handlu spożywczym w Polsce to na razie zaledwie 0,2 proc. Tymczasem na niektórych rynkach Europy Zachodniej mamy do czynienia z penetracją kanału internetowego rzędu 5-8 proc. Możemy wnioskować, że rynek w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu – czytamy w dlahandlu.pl

Jak zauważa Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl, w komentarzu do raportu KPMG „Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce” trendy konsumenckie zdecydowanie sprzyjają rozwojowi e-commerce. Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci, co więcej, nie kupują za tym pośrednictwem już tylko książek czy elektroniki, lecz również towary wymagające większego zaufania do sprzedawcy, jak ubrania czy artykuły spożywcze.

Do tego pojawia się coraz bardziej wyraźne oczekiwanie wygody i szybkości zakupów, bo konsumenci dochodzą do przekonania, że wolą jednak przeznaczać swój prywatny czas na inne sprawy, na przykład na życie rodzinne bądź sport. A trudno mówić o większej wygodzie niż w przypadku sklepu internetowego, w którym zakupy można zrobić nawet w kilka minut, a całą pracę związaną ze skompletowaniem i dostarczeniem zamówienia wykonuje za klienta pracownik sklepu.