Amerykański gigant aukcyjny eBay zmienił zasady oceniania sprzedawców, dając im większą możliwość utrzymania pozytywnej oceny w serwisie. Od teraz sprzedawcy będą oceniani w oparciu o nową, transakcyjną “stopę nieprawidłowości”. To nic innego niż odsetek transakcji niesatysfakcjonujących klientów danego sprzedawcy, takich które mogą doprowadzić do zaprzestania korzystania z serwisu lub zmniejszenia wydatków na platformie – informuje evigo.pl.

Teraz sprzedawcy będą traktowani mniej rygorystycznie. Limit skarg na danego sprzedawcę zwiększono do ośmiu, a poziom nieudanych transakcji będą mogły stanowić 5% wszystkich jego operacji. Dopiero po ich przekroczeniu rating sprzedawcy i pozycja w wynikach wyszukiwania może zostać obniżona.

Dla aspirujących do statusu najlepszego sprzedawcy (Top Seller) limit niezadowolonych klientów będzie trochę bardziej wyśrubowany – 5 skarg od klientów i 2% nieudanych transakcji.