Już 22 tysiące mieszkańców Katowic i Śląska korzysta z aplikacji mobilnej Navishopper, a 8 tysięcy z nich aktywnie uczestniczy w programie lojalnościowym, rejestrując swoje paragony i odbierając jak dotąd ponad 4,5 tysiąca regularnych nagród oraz dziesiątki nagród specjalnych dla najlepszych klientów. Galeria Katowicka podsumowuje pierwsze 8 miesięcy od wdrożenia aplikacji mobilnej Navishopper.
Zakupowa aplikacja mobilna Navishopper jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Europie. Aplikacja na telefon klienta łączy program lojalnościowy, moduł kuponów cyfrowych, moduł konkursów specjalnych z elementami grywalizacji oraz zakupową nawigację personalną, działającą w technologii iBeacon, która prowadzi klientów pomiędzy piętrami z dokładnością do 1 metra.
Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 98,5% użytkowników deklaruje zmianę swoich zwyczajów zakupowych, rezygnację z zakupów w innych centrach handlowych oraz odraczanie zakupów w wygodnych punktach handlowych, po drodze, do czasu wizyty w Galerii Katowickiej.
Przedstawiciele Galerii Katowickiej twierdzą, że ma to swoje odbicie w wynikach sprzedaży i odwiedzalności centrum.
– Od momentu wdrożenia aplikacji Navishopper obserwujemy bardzo istotną zmianę z punktu widzenia najemców. Sprzedaż w obiekcie rośnie dużo bardziej dynamicznie niż jego odwiedzalność. Ten trend umacniał się wraz z kolejnymi miesiącami działania programu oraz popularyzacją aplikacji w społeczności lokalnej. Odwiedzalność w tym samym czasie wciąż rosła, stabilizując się na wysokim poziomie 1,2-1,3 mln Klientów miesięcznie, co sprawia, że niemal ją podwoiliśmy w porównaniu do np. niektórych miesięcy z lat 2013 i 2014 – mówi Dawid Prymas, dyrektor marketingu i PR Galerii Katowickiej.
Dla przypomnienia, Galeria Katowicka w pierwszych trzech miesiącach od wdrożenia zakupowej aplikacji mobilnej rejestrowała rekordowe wzrosty sprzedaży, kolejno o 25 proc., 18 proc. i 24 proc. w ujęciu rok do roku, porównywane do już rekordowych miesięcy w roku poprzednim. Przedstawiciele Galerii Katowickiej nie zdradzają jak duży udział w obrotach obiektu mają obroty rejestrowane w programie lojalnościowym. Sugerują jedynie, że są to duże liczby.
– Pamiętajmy, że aplikacja mobilna Navishopper to nie tylko lojalność rozumiana wprost. To również cyfrowe kupony rabatowe i mnóstwo konkursów specjalnych dla najlepszych klientów. Ci którzy wydają dużo pieniędzy wygrywają karty podarunkowe, komputery a ostatnio nawet mały samochód. Wiemy dużo o naszych klientach i najlepszych doceniamy, dając poczuć różnicę pomiędzy zakupami w Galerii Katowickiej a w innym miejscu. To procentuje. Dla przykładu jeden z naszych klientów VIP w zaledwie parę miesięcy wydał w naszych sklepach i restauracjach kilkaset tysięcy złotych – mówi Dawid Prymas.
Wartość dodaną całego rozwiązania stanowi precyzyjna, personalna nawigacja zakupowa wykorzystująca zainstalowaną w obiekcie infrastrukturę beaconów. Wystarczy jedno kliknięcie klienta by aplikacja wskazała drogę od aktualnej lokalizacji do wybranego punktu handlowego lub POI. Nawigacja prowadzi również wprost do miejsca gdzie można zrealizować dany kupon lub odebrać nagrodę.