Empik rośnie w siłę i otwiera swój 300. salon w Polsce – Kraków Serenada. Marka nie zwalnia tempa ekspansji stacjonarnej, przy jednoczesnym rozwoju platformy e-commerce oraz produktów i usług mobilnych. Maksymalna synergia wszystkich kanałów zakupowych pozwala sieci docierać do coraz większej liczby klientów i umacniać pozycję lidera omnichannel w Polsce. Do końca grudnia powstanie jeszcze 5 nowych sklepów, a na 2022 rok zaplanowano otwarcie ponad 30 kolejnych lokalizacji.

Intensywna końcówka roku
Empik nie zwalnia tempa ekspansji. W samym listopadzie i grudniu zaplanowano otwarcie 11 nowych salonów. Wśród nich jest inaugurujący działalność 17 grudnia 300. Empik w Polsce. Sklep znajduje się na parterze centrum handlowego Serenada w Krakowie i obejmuje powierzchnię ponad 300 mkw. To już dziesiąty Empik w sercu Małopolski. Do końca miesiąca na mapie pojawi się jeszcze pięć nowych sklepów – w Gdańsku (Rental Park), Warszawie (ul. Klimczaka, al. KEN, Lazurowa) i Andrychowie.

– Stale poszukujemy nowych, atrakcyjnych lokalizacji, aby być jeszcze bliżej naszych klientów. W tym celu wykorzystujemy innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science. Choć rok do roku notujemy dwucyfrowe wzrosty na platformie Empik.com, to właśnie równoległy, wielokanałowy rozwój sieci sprzedaży pozwala nam kreować skuteczną przewagę rynkową nad innymi podmiotami segmentu retail i e-commerce w Polsce. Nowe salony to nie tylko miejsca z wygodnym dostępem do zasobów kultury i kategorii lifestyle. To także kolejne punkty odbioru bezpłatnych zamówień i rezerwacji z Empik.com, co jest dużym udogodnieniem szczególnie dla klientów z mniejszych miast i miejscowości, w których do tej pory nie byliśmy obecni. W 2022 roku planujemy kontynuację tej strategii – wskazuje Cezary Kupiec, Dyrektor ds. Handlowych i Sieci Sprzedaży w Empiku.

W tym roku na mapie pojawiły się m.in. pierwsze punkty w Augustowie, Zduńskiej Woli i Gorlicach. Od listopada, stacjonarne zakupy w swoich miastach mogą już zrobić mieszkańcy Szamotuł, Pszczyny i Kościanu, a wkrótce tę możliwość zyskają także klienci z Andrychowa. W ostatnim czasie kolejny salon pojawił się także w Bielsko-Białej, a sklep we wrocławskiej Renomie przeszedł rewitalizację. – Rok 2021 zamkniemy liczbą 22 nowych salonów – zlokalizowanych zarówno w wielkopowierzchniowych centrach handlowych i retail parkach oraz jako samodzielne sklepy w mniejszych miejscowościach i salony typu convenience – podkreśla Cezary Kupiec.

Synergia światów online i offline
Empik już od lat opiera swoją strategię na synergii rozwoju kanałów online i mobile, przy równoczesnej ekspansji sieci stacjonarnej. Podejmuje przy tym szereg inwestycji w nowoczesne rozwiązania z zakresu sprzedaży wielokanałowej, wpływające na wyższy komfort zakupów internetowych i stacjonarnych.

– Jak wynika z badań, już 1/3 Polaków kupuje w Empiku, a 60% naszych odbiorców to klienci omnichannel i udział ten stale rośnie . Z kolei co 4. konsument, który realizował zakupy wyłącznie w salonach, obecnie dokonuje ich również w e-commerce. Nasi klienci cenią przede wszystkim szybkość zakupów i wygodę, które dają im rozwiązania na styku online i offline, takie jak rezerwacja produktu online i odbiór w salonie już po dwóch godzinach (tzw. click&collect). Zainteresowanie nią rośnie w tempie trzycyfrowym. Coraz więcej entuzjastów zyskuje również Premium Pay&Go – usługa, która umożliwia samodzielne skanowanie produktów i opłacanie ich z poziomu aplikacji mobilnej bez konieczności podchodzenia do kas, czy też bezpłatna dostawa zamówień z Empik.com – również w opcji bez opakowań. Swoje zadowolenie klienci wyrażają w jednoznaczny sposób w NPS, czyli wskaźniku satysfakcji, który dla salonów wynosi 80 pkt. To plasuje nas w absolutnym TOP rynkowym w Polsce i umacnia w przekonaniu, że obraliśmy efektywną strategię rozwoju – wskazuje Cezary Kupiec.

Aplikacja mobilna Empik – najwyżej oceniana wśród aplikacji zakupowych w Polsce – oferuje klientom również możliwość wcześniejszego sprawdzenia dostępności produktów w preferowanym sklepie dzięki funkcji „ulubiony salon”, czy też wyszukanie informacji i opinii o danym produkcie za pomocą skanera kodów kreskowych.

Synergię wielokanałowych rozwiązań stanowią także programy Empik Premium i Empik Premium Free, których użytkownikiem jest już co 5. Polak. Ich członkowie zyskują dostęp do licznych promocji w salonach i online, bezpłatnej dostawy zamówień internetowych oraz szeregu benefitów kulturalnych.