Influencerzy mogą teraz promować produkty z oferty sklepu internetowego Empik.com w zamian za prowizję od sprzedaży i dodatkowe bonusy! Program Partnerski Empiku to pierwsze tego typu stałe rozwiązanie na rynku e-commerce w Polsce, w ramach którego influencerzy mogą polecać dokładnie te produkty, które sami wybiorą, w dogodny dla siebie sposób. Marka proponuje trzy modele rozliczeń – oparte na prowizjach od sprzedaży produktu (CPS), kliknięć (CPC) oraz hybrydowy, będący połączeniem obu wariantów.

Polecenia liderów opinii i influencerów wciąż stanowią jeden z najsilniejszych bodźców, pod wpływem których konsumenci dokonują decyzji zakupowych. Poziom zaufania do obserwowanych w mediach społecznościowych twórców i ich rekomendacje mogą wywoływać efekt zbliżony do opinii osób znajomych. W gąszczu reklam i wpisów sponsorowanych wartością stają się polecenia tych produktów, które nie wynikają z narzuconej umowy reklamowej, a stanowią w całości subiektywny wybór influencera. Sytuacja ta przynosi korzyści obu stronom – twórca może otrzymać środki finansowe za to, co jest dla niego naprawdę wartościowe, a obserwujący go fani mogą liczyć na rzetelną opinię.

Odpowiedzią na te potrzeby jest uruchomiony niedawno Program Partnerski Empiku – nowa platforma dla Influencerów, która umożliwia promowanie wybranych przez nich produktów (z oferty ponad miliona) w zamian za wynagrodzenie. Marka zaprasza do współpracy blogerów, vlogerów i twórców koncentrujących swoją działalność na wszystkich innych, szeroko dostępnych platformach społecznościowych. W ramach współpracy mogą oni liczyć nawet na 4% prowizji od sprzedaży. Od momentu startu w drugim tygodniu września na platformie zarejestrowało się ponad 200 twórców internetowych, którzy finalizują już pierwsze transakcje.

– Naszym priorytetem i misją jest dzielenie się zainteresowaniami, inspiracjami, pasjami oraz promowanie kultury na wiele sposobów. Za pomocą naszego nowego Programu Partnerskiego skierowanego do influencerów oferujemy im możliwość promowania dokładnie tych produktów z szerokiego asortymentu sklepu Empik.com, które szczerze polecają – bez narzucania konkretnych wytycznych. Taka polityka współpracy jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku i już zauważamy ogromne zainteresowanie ze strony twórców, którzy gromadzą na swoich profilach nawet kilkadziesiąt tysięcy fanów. Wszystkie zgłoszenia do naszego Programu Partnerskiego rozpatrywane są indywidualnie – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku.

Pakiet korzyści dla twórców

Program Partnerski Empiku skierowany jest do wszystkich twórców internetowych prowadzących bloga, kanał na YouTube, profil na Facebooku, Instagramie, TikToku czy innych platformach społecznościowych. Oferuje bezpieczną współpracę z jednym z liderów rynku e-commerce w Polsce, a co najważniejsze – dowolność w doborze polecanego asortymentu. Na Empik.com twórcy mają do dyspozycji setki tysięcy produktów w 16 kategoriach, takich jak: Sport, Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Elektronika, AGD, Zabawki i wiele innych.

Spełnienie określonych celów sprzedażowych wiąże się nie tylko z atrakcyjnym wynagrodzeniem, ale także z dodatkowymi bonusami dla twórców i ich obserwatorów. W najbliższej przyszłości z Programem Partnerskim integrowane będą kolejne usługi wchodzące w skład ekosystemu marki Empik, takie jak Empik Premium, Empik Premium Free czy aplikacje mobilne.

Efektywnościowe modele rozliczeń

Do Programu Partnerskiego Empiku dołączyć mogą zarówno influencerzy prowadzący własną działalność gospodarczą, jak i będący osobami fizycznymi. Rozliczenie transakcji odbywa się na podstawie jednego z trzech modeli:

● CPS (Cost Per Sale) – czyli prowizja od sprzedaży każdego produktu;
● CPC (Cost per Click) – czyli prowizja obliczana za każde kliknięcie w reklamę;
● CPS i CPC – model hybrydowy, będący połączeniem obu wariantów.

Nad bezpieczeństwem danych czuwa międzynarodowa platforma Tradedoubler.

Szczegóły dotyczące Programu Partnerskiego Empiku oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.empik.com/program-partnerski.