30 proc. klientów robiących galeriach handlowych to tak zwani entuzjaści – osoby, które bardzo lubią spędzać czas i robić zakupy centrach. Pozostałe 70 proc. stanowią bywalcy, czyli osoby mniej zaangażowane – wynika z raportu Entuzjaści i bywalcy. Generacja X i Y w Galeriach handlowych przygotowanego przez JLL oraz Atrium European Estate – czytamy w dlahandlu.pl.

U polskich konsumentów można wyróżnić 5 zasadniczych styli zakupowych. Dwa z nich charakteryzują entuzjastów, pozostałe występują w przypadku bywalców.

Wśród entuzjastów mamy do czynienia z zakupholikami (18 proc.) oraz mulitiuserami (12 proc.).

Pierwszy styl charakteryzuje osoby, które często odwiedzają galerie handlowe – raz w tygodniu lub częściej – oraz lubią robić zakupy, szczególnie zaś ubraniowe. Zakupoholicy udają się do centrów handlowych w poszukiwaniu okazji i promocji, ale także poszukać inspiracji zakupowych.

Multiuser odwiedza centra handlowe głownie raz w tygodniu i częściej, idąc w poszukiwaniu okazji i promocji, ale częściej korzystając z oferty rozrywkowej.

Wśród bywalców wyróżnić można towarzyskich okazjonalnych (29 poc.), niezaangażowanych shopperów (21 proc.), a także zadaniowych supermarketowiczów (20 proc.).

Typ towarzyski okazjonalny traktuje wypad do centrum jako rozrywkę towarzyską i z tego powodu udają się tam z jasno sprecyzowanym celem. Dość często odwiedza galerię handlową, aby zrobić zakupy spożywcze oraz ubraniowe, ale także spędzić wolny czas.

Ostatnim z wyróżnionych przez autorów raportu stylem jest zadaniowy supermarketowicz. Są to osoby, które odwiedzają centra handlowe stosunkowo najrzadziej, ze sprecyzowaną listą zakupów. Zakupy stanowią dla nich obowiązek, który chętnie wykonywaliby przez internet zamiast bezpośrednio w centrum handlowym.