ERLI, jedna z najszybciej rozwijających się platform e-commerce, przekroczyła próg 2 milionów pobrań swojej aplikacji mobilnej. Ten imponujący wynik to efekt nie tylko rosnącej popularności zakupów online, ale przede wszystkim szeregu funkcjonalności i korzyści wynikających z jej użytkowania. Wymienić tu należy przede wszystkim niższe ceny niż na stronie internetowej oraz spersonalizowane oferty i powiadomienia o nowych promocjach. Aplikacja jest również dopracowana pod kątem doświadczenia użytkownika (UX), oferując intuicyjną wyszukiwarkę produktów, w pełni funkcjonalny koszyk zintegrowany z różnorodnymi metodami dostaw i płatności, a także możliwość zapisywania ulubionych produktów. Apka dostępna jest na rynku od września 2023 roku i notuje systematyczny wzrost popularności, przyciągając coraz większe grono użytkowników. Za jej pośrednictwem realizowanych jest już ponad 55% wszystkich transakcji ERLI.

Aplikacja mobilna ERLI zapewnia intuicyjną obsługę i dostęp do jeszcze korzystniejszych cen niż na stronie internetowej. Sierpniowy wzrost liczby aktywnych użytkowników i osiągnięcie poziomu 2 mln pobrań potwierdza skuteczność strategii platformy, której celem jest oferowanie klientom różnorodnych produktów najwyższej jakości. Dodatkowo, miesięcznie ponad 50% zarejestrowanych użytkowników aktywnie korzysta z aplikacji, co pokazuje, że apka nie tylko przyciąga nowe osoby, ale także buduje ich lojalność, zapewniając regularny dostęp do zawsze niskich cen oraz ekskluzywnych promocji i zniżek dostępnych wyłącznie w apce ERLI.

– Wprowadzenie aplikacji mobilnej było naturalnym krokiem w rozwoju ERLI, który miał na celu uproszczenie procesu zakupowego i zapewnienie naszym klientom jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych. Przekroczenie 2 milionów pobrań, a także poziom ponad 50% aktywnych użytkowników pokazują, że konsumenci doceniają wygodę i korzyści, jakie oferujemy. W aplikacji ERLI znajdą nie tylko lepsze ceny, ale również dedykowane promocje i rabaty, które nie są dostępne na stronie internetowej. Wymienić można tutaj regularne mega oferty w sekcji Najtaniej oraz cykliczne rabaty na wybrane kategorie produktowe. Nasi użytkownicy mogą śledzić te oferty na bieżąco m.in. poprzez powiadomienia push – podkreśla Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu w ERLI.

Kluczowe funkcje i innowacje aplikacji
Aplikacja mobilna ERLI oferuje użytkownikom szereg funkcjonalności, które ułatwiają proces zakupowy, w tym spersonalizowane rekomendacje, śledzenie zamówień, oraz szybkie metody płatności (w tym tak popularne na polskim rynku płatności BLIK i odroczone płatności PayPo). Klienci aplikacji mają również dostęp do promocji skierowanych wyłącznie do użytkowników mobilnych, mogą otrzymywać spersonalizowane powiadomienia i realizować zamówienia jeszcze szybciej i łatwiej niż przez stronę internetową.

W ostatnich miesiącach aplikacja została wzbogacona o chat’y – możliwość rozpoczęcia rozmowy ze sprzedawcą oraz konsultantami ERLI w przypadku pytań lub wątpliwości do zamówienia. Dodatkowo w apce stale aktualizowane są filtry i wyszukiwarki, aby znajdowanie produktów były intuicyjne i wygodne dla użytkownika. Te innowacje mają na celu dalsze usprawnienie procesu zakupowego i zwiększenie wygody użytkowników.

Zaangażowanie użytkowników
W sierpniu 2024 roku ponad 55% wszystkich transakcji na platformie ERLI zostało zrealizowanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej, co stanowi wzrost o 11 punktów procentowych w porównaniu do początku roku. Te dane potwierdzają rosnącą rolę aplikacji jako preferowanego kanału zakupowego, co z kolei wskazuje na skuteczność jej funkcjonalności oraz wygody, którą oferuje użytkownikom. Dodatkowo, w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2024 roku prawie trzykrotnie wzrosła liczba unikalnych użytkowników aplikacji.

Wysoka ocena w sklepach Google Play i App Store (4,9 w obu sklepach) potwierdza, że aplikacja jest doceniana przez użytkowników za łatwość obsługi, wygodę zakupów oraz korzystne warunki zakupowe.

Plany na przyszłość i dalszy rozwój aplikacji
ERLI nie zwalnia tempa i już planuje dalszy rozwój aplikacji mobilnej. W przyszłości użytkownicy mogą spodziewać się nowych funkcji, takich jak rozszerzenie możliwości płatności mobilnych, w tym ofert ratalnych, a także dalsze usprawnienie funkcji wyszukiwania produktów. Platforma stawia na innowacje, które mają na celu zapewnienie jeszcze bardziej komfortowych i opłacalnych zakupów dla swoich klientów. Co więcej, marketplace planuje przekroczenie progu 3 milionów pobrań już w pierwszym kwartale 2025 roku, a w długoterminowej perspektywie ERLI szacuje, że aplikacja powinna odpowiadać za 70-80% sprzedaży do końca 2025 roku.