Nethone, polski dostawca opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań KYU (Know Your Users), ogłosił, że eSky Group, właściciel globalnych e-serwisów turystycznych eSky i eDestinos, wdrożyła przygotowany specjalnie dla niej pakiet rozwiązań do zapobiegania fraudom płatniczym.
System wykorzystuje najnowocześniejsze i najbardziej wyszukane metody analityczne. Według zapewnień dostawcy rozwiązanie łączy głębokie, wielowymiarowe profilowanie użytkowników, trwałe cyfrowe znakowanie urządzeń, biometrię behawioralną oraz zaawansowane uczenie maszynowe.
Specjaliści Nethone stworzyli i wytrenowali całą armię modeli antyfraudowych w pełni dostosowanych do indywidualnych potrzeb eSky Group oraz do specyfiki środowiska biznesowego, w jakim działa. Narzędzie profilujące Nethone dokładnie sprawdzi wszystkich użytkowników serwisów turystycznych, zbierając dane. Są to informacje o sprzęcie, oprogramowaniu, środowisku sieciowym i zachowaniu użytkownika w interakcji z serwisem. Modele antyfraudowe mają w czasie rzeczywistym przeanalizować każdą sesję i wydać rekomendacje dotyczące legalności transakcji kartowych, zanim płatności zostaną przekazane do rozliczenia. Innymi słowy, oszuści będą wykrywani jeszcze zanim dopuszczą się wyłudzenia – na żywo i automatycznie.
– Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, modele uczą się na bieżąco, zwiększając swoją skuteczność z każdą przeanalizowaną sesją. System utrzymuje więc najwyższy poziom skuteczności niezależnie od zmian w sposobie działania oszustów. Ponieważ rozwiązanie pracuje w tle, jego obecność nie jest w najmniejszym stopniu odczuwalna dla klientów eSky – przekonuje Hubert Rachwalski, CEO, Nethone.
Serwisy eSky Group są aktywne na ponad 20 rynkach, gdzie współpracują z 817 liniami lotniczymi i prawie milionem hoteli. Z ich usług korzysta ponad 5,3 mln użytkowników.