Jak wynika z raportu „PostNord’s new Ecommerce in Europe” Europejczycy z 12 krajów wydali ponad 760 miliardów złotych (180 milardów euro) na zakupy online w ubiegłym roku – informuje evigo.pl.

Na czele państw, w których dokonuje się zakupów online, stoją kraje skandynawskie – tam aż 85 proc. konsumentów dokonało zakupów przez internet, a ich średnia wartość na rok wyniosła 603 euro, w Wielkiej Brytanii było to analogicznie 81 proc. i 953 euro, w Niemczech 81 proc i 646 euro, w krajach Beneluksu 74 proc. i 357 euro, we Francji 72 proc. i 423 euro.

Na kolejnych miejscach znalazły się Hiszpania 60 proc. i 308 euro, Polska 59 proc. i 194 euro, Włochy 45 proc. i 215 euro. Produkty z kategorii odzież i obuwie najchętniej kupowano we wszystkich badanych krajach, poza krajami skandynawskimi, Hiszpanią oraz Włochami – tam największą popularnością cieszyła się kategoria RTV/AGD, natomiast kategoria odzież i obuwie znalazła się na drugim miejscu.