Facebook zablokuje możliwość korzystania z reklam stronom, które regularnie rozpowszechniają w tym serwisie społecznościowym fałszywe informacje. Ma to spowodować ograniczenie ich przychodów i zahamowanie ekspansji fałszywych treści wewnątrz Facebooka – informuje PAP.

Jak zaznaczają na blogu przedstawiciele Facebooka, serwis od roku podejmuje zorganizowane działania mające na celu eliminację fałszywych treści ze swojej przestrzeni. Obecnie polegają one między innymi na ograniczeniu możliwości korzystania z reklam podmiotom, które prowadząc strony na Facebooku bezpośrednio linkują do fałszywych treści. Kolejnym krokiem ma być zamknięcie modułów reklamowych dla stron, które notorycznie udostępniają nieprawdziwe treści od innych stron wewnątrz Facebooka.

„Fałszywe wiadomości są niebezpieczne dla naszej społeczności. Powodują, że świat jest gorzej poinformowany, dzięki nim następuje również erozja zaufania”. Najnowsza aktualizacja zasad korzystania z reklam w Facebooku jest kolejnym krokiem, jaki serwis Marka Zuckerberga podejmuje na drodze do budowy „lepiej poinformowanej społeczności”.