W ostatnim roku Facebook współpracował blisko ze swoimi reklamodawcami, aby uzyskać ich opinie na temat proponowanych przez portal produktów reklamowych. Wspólnie z reklamodawcami, Facebook podjął działania zmierzające do urzeczywistnienia tego celu – zmiany te zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
Wartością, która przyświeca wszelkim kontaktom z markami wykorzystującymi potencjał reklamowy Facebooka, jest poznanie ich celu biznesowego. Podobnie jest z formatami reklamowymi dostępnymi na Facebooku – chodzi o to, by każdy reklamodawca, odpowiadając na pytanie co chce osiągnąć, mógł otrzymać właściwe zestawienie narzędzi reklamowych, które pozwoli mu zrealizować założone plany.
W ciągu najbliższych 6 miesięcy Facebook podejmie następujące działania:
– usprawnienie formatów reklamowych – zmniejszenie ich liczby o ponad połowę (z obecnych 27)
– wykorzystanie najważniejszych funkcjonalności Historii Sponsorowanych we wszystkich formatach reklamowych – w przeszłości reklamodawcy musieli wybrać czy chcą, czy nie chcą nadawać reklamom kontekst społecznościowy, czy może wykorzystać wyłącznie format Historii Sponsorowanych.
– nadanie formatom reklamowym spójnego wyglądu – ujednolicanie formatów rozpocznie się od tego, że reklamy wyświetlane w prawej kolumnie oraz w Kanale Aktualności będą wyglądały podobnie. Pozwoli to zredukować liczbę dostępnych formatów i uprościć proces kreacji reklamodawcom, którzy prowadzą wiele działań promocyjnych bądź sprawdzają, które formy kreacji są dla nich najbardziej efektywne. Celem takiego działania jest zwiększenie ROI poprzez lepszą optymizację kampanii zarówno w wersji desktopowej jak i mobilnej Facebooka.