Celem tego innowacyjnego rozwiązania jest zwiększenie efektywności operacji kurierskich przy jednoczesnym odciążeniu zatłoczonego centrum miasta. Eksperyment potrwa minimum trzy miesiące.
Mobilny oddział zlokalizowano w Brukseli, w okolicach Parc du Cinquantenaire – parku w środkowo-wschodniej części miasta. Przesyłki dostarczają do klientów elektryczne pojazdy trójkołowe – trycykle. Zastąpiły one trzy ciężarówki, obsługujące dotychczas dzielnice: Schaarbeek, Etterbeek, Saint-Josse-ten-Noode i każdego tygodnia pokonujące trasę 900 km. Zmiana środków transportu oznacza odciążenie centrum miasta i ograniczenie emisji CO2 oraz hałasu.
Nowy oddział to specjalnie zaprojektowana naczepa z dostosowanym wyposażeniem, pełniąca funkcję magazynu oraz punktu sortowania. Podzielono ją na cztery części: załadunkową, rozładunkową, sortowania oraz biurową. Oddział, który może pomieścić 11 kontenerów, wyposażono w specjalną windę, ułatwiającą załadunek i rozładunek przesyłek.
Każdego dnia mobilny oddział pokonuje trasę od centrum przeładunkowego TNT na lotnisku w Brukseli do Parku Cinquantenaire. Podczas podróży przedstawicielstwo ma wymiary standardowej ciężarówki: 14 x 2,5 m. Zaparkowany, automatycznie zwiększa rozmiary do 14 x 6,5 m. Trycykle pobierają tu przesyłki i rozwożą je do adresatów w trzech wspomnianych dzielnicach. W efekcie towary dla sklepów i biur, zlokalizowanych w przeciążonych dzielnicach, są dostarczane szybciej niż w pierwotnym modelu.