Według raportu „O biznesie rodzinnym głosem sukcesorów. Różne ścieżki, te same priorytety” transformacja cyfrowa coraz bardziej uwidacznia różnice pomiędzy starszym i młodszym pokoleniem w firmach rodzinnych. „Jedynie 7 proc. sukcesorów uważa, że ich przedsiębiorstwa posiadają strategię biznesową dopasowaną do obecnych czasów, a 36 proc. odczuwa frustrację w związku z tym, że ich rodzice nie w pełni rozumieją szanse i zagrożenia, jakie niosą za sobą nowe technologie” – czytamy w serwisie PAP.

Jak wynika z danych zebranych w raporcie, 82 proc. sukcesorów jest przekonanych, że innowacje mają fundamentalne znaczenie dla firmy, a 15 proc. sądzi, że ich biznes dobrze sobie z nimi radzi. Według ekspertów to sygnał wskazujący „na istnienie luki kompetencyjnej”. „Innowacje mogące umocnić pozycję rynkową przedsiębiorstwa, wciąż w wielu spółkach nie są wykorzystywane w sposób skuteczny i nie wspierają ich rozwoju” – napisano.