Frisco.pl, lider wśród supermarketów internetowych i jedyny pure player w Polsce, podpisało międzynarodowe porozumienie European Chicken Commitment – dokument, zgodnie z którym firma będzie wymagać od swoich dostawców zachowania szczególnych norm hodowli drobiu przeznaczonego na mięso. To kolejny krok firmy na rzecz poprawy warunku zwierząt hodowlanych, po wycofaniu z oferty „trójek”, czyli jaj z chowu klatkowego. Supermarket ma czas do końca 2026 roku na wdrożenie założeń ECC, ale w podpisanym przez Frisco.pl oświadczeniu, sklep podkreśla, że chce wprowadzić niezbędne zmiany najszybciej jak to możliwe.

Decyzja Frisco.pl o zwiększeniu wymagań wobec swoich dostawców, potwierdza, że sklep ma na względzie dobro zwierząt hodowlanych i dbałość o środowisko naturalne oraz spełnienie oczekiwań coraz szerszej rzeszy konsumentów. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Eurogroup for Animals, już blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. Ze względu na to, że klientami e-sklepu są głównie rodziny z dziećmi, Frisco.pl poszukuje dostawców drobiu najwyższej jakości, spełniających wymogi ECC.
Wśród założeń dokumentu ECC, podpisanego przez Frisco.pl, jest między innymi zmniejszenie zagęszczenia drobiu na fermach, rezygnacja z ras szybkorosnących, zapewnienie kurom dostępu do naturalnego światła i grzęd, jak również odejście od metod uboju sprawiającego zbędny ból (m.in. ogłuszania elektrycznego).

– Troska o środowisko i zwierzęta hodowlane jest dla nas bardzo ważna, dlatego też zdecydowaliśmy się podpisać porozumienie European Chicken Commitment. Wierzymy, że wspólnie z dostawcami drobiu, którzy spełnią normy hodowli zgodne z ECC, przyczynimy się zarówno do poprawy warunku życia kurczaków hodowanych na mięso, jak również zachęcimy inne firmy do pozytywnych zmian – podkreśla Tomasz Michalski, Dyrektor ds. Komercyjnych Frisco.pl.

– Niezmiernie cieszymy się, że Frisco.pl jako pierwszy supermarket w Polsce, zdecydował się zaangażować w kwestię dobrostanu kurczaków. Ta decyzja świadczy o tym, że firma dostrzega rosnącą świadomość konsumentów oraz światowe tendencje dążące do poprawy losu zwierząt hodowlanych, które nie są jedynie chwilowym trendem, a raczej wyrazem trwałych, pozytywnych zmian – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Dokument European Chicken Commitment został opracowany przez organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, reprezentowane w Polsce m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Idea porozumienia powstała, aby walczyć o lepsze warunki hodowli brojlerów – sztucznie stworzonych przez człowieka ptaków ras mięsnych. Przy warunkach hodowli niespełniających norm wymaganych przez ECC, zwierzęta te w ciągu 6 tygodni nienaturalnie szybko rosną, co prowadzi do zbędnego cierpienia powodowanego przez powikłania zdrowotne. Takich kurczaków rocznie zabija się w Polsce ponad miliard, czyli około 40 razy więcej niż innych zwierząt hodowlanych.