Galeria Północna szturmem wkroczyła na handlową mapę stolicy. Nowoczesny, kompleksowo wyposażony i oferujący atrakcyjną rozrywkę obiekt szybko zdobył uznanie klientów. Nie poddał się zmianom prawnym związanym z niehandlowymi niedzielami i w ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy osiągnął pozycję lidera północno-wschodnich rejonów Warszawy. Dzisiaj Galeria Północna z sukcesem podsumowuje pierwszy rok swojej działalności.

Kompleksowa oferta ponad 200 sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, w tym kilku rynkowych debiutantów takich jak brytyjski Hamleys, marki należące do koncernu Melon Fashion Group – Zarina i Love Republic, 4Faces, włoska marka odzieżowa Kocca czy pierwszy samodzielny butik z ubrankami dla dzieci Newbie. Do tego nowoczesne kino Cinema City i fitness klub Calypso, jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie hipermarketów Carrefour, szeroka oferta kawiarni i restauracji, a także liczne atrakcje i przestrzenie do wypoczynku – ogród na dachu z placem zabaw dla dzieci, skate park, plenerowa siłownia i place z fontannami. Wrześniowe otwarcie Galerii Północnej było jednym z największych retailowych wydarzeń 2017 roku, a także najbardziej znaczącą inwestycją dla północno-wschodnich rejonów Warszawy. Dzisiaj obiekt z dumną podsumowuje pierwszy rok działalności.

– Okoliczni mieszkańcy od początku wspierali i z ciekawością obserwowali powstawanie Galerii Północnej, widząc u nas swoje miejsce na zakupy i przestrzeń do spędzania wolnego czasu, której na Białołęce bardzo brakowało. Dzięki ich zaufaniu milionowego klienta powitaliśmy zaledwie po czterech tygodniach działalności, zaś w pierwszych trzech miesiącach po otwarciu odwiedziło nas prawie 3,5 miliona gości – podsumowuje Agnieszka Nowak, dyrektor Galerii Północnej. W 2018 roku odwiedzało nas średnio około 700 tys. klientów miesięcznie. Obserwujemy okresowe fluktuacje liczby gości, ale generalnie odwiedzalność Galerii Północnej sukcesywnie rośnie i te przyrosty są wyższe niż indeksy rynkowe. Szacujemy, że do końca roku odwiedzi Galerię Północną około 12 milionów klientów.

Wynikom Galerii Północnej nie zagroziły nawet zmiany prawne związane z niehandlowymi niedzielami, które weszły w życie w marcu. Ograniczenie weekendowego handlu to utrudnienie dla wszystkich sklepów, dla nowej galerii handlowej w fazie rozwoju takie regulacje są dodatkowym, nieplanowanym wyzwaniem. Dzięki kompleksowej ofercie, przestrzeniom do wypoczynku i ciekawym animacjom, Galeria Północna nie poddała się presji. Obiekt od początku jest dostępny dla klientów przez siedem dni w tygodniu, umożliwia zarówno zrobienie zakupów, skorzystanie z oferty rozrywkowej kina, jak i aktywne spędzenia czasu w klubie fitness Calypso i Sali Zabaw Fikołki.

Jak przyznaje Agnieszka Nowak, pierwszy rok działalności to mieszanka sukcesów i wyzwań. Największym sukcesem jest oczywiście rosnąca popularność Galerii Północnej – obiekt powstał przede wszystkim z myślą o lokalnych klientach, ale z biegiem czasu odwiedza go coraz więcej gości mieszkających w innych dzielnicach niż Białołęka. Przyciąga ich między innymi kompleksowa oferta i dostępność unikalnych marek, ale przez ostatni rok Galeria Północna dała się też poznać jako wyjątkowe miejsce relaksu. Strategia zakładająca równowagę pomiędzy walorami handlowymi i rozrywkowymi towarzyszyła Galerii Północnej już na etapie planowania obiektu. Galeria Północna od początku starała się utrzymywać kontakt z klientami, rozpoznać ich potrzeby i wpisać je w swoje działania promocyjne. Przyjęła rolę animatora lokalnej społeczności i inicjatora wartościowej, różnorodnej rozrywki. Dzięki temu do współpracy szybko przekonali się nie tylko okoliczni mieszkańcy, ale też lokalne podmioty i organizacje. Z nową edycją powrócił projekt teatrzyków dla dzieci przygotowany z Białołęckim Ośrodkiem Kultury, Galeria Północna była także gospodarzem lokalnego finału WOŚP, w czasie tegorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej udostępniła klientom najwyżej położoną strefę kibica a na przestrzeni ostatniego roku w obiekcie gościły akcje typu Szybki PIT realizowany przez Ministerstwo Finansów. Z drugiej strony obiekt intensywnie wspiera lokalne inicjatywy. Galerii Północnej nie może zabraknąć przy okazji takich projektów jak Bieg przez Most, Rodzinny Rajd Rowerowy czy spotkania biznesowe organizowane przez społeczność Białołęka – Platforma Sąsiedzka. W obiekcie pojawiły się także szkolne chóry z Białołęki i lokalne ośrodki sportowe prowadzące zajęcia dla najmłodszych.

– Staramy się dobrze poznać charakter dzielnicy i oczekiwania jej mieszkańców, wśród których dominują rodziny z dziećmi i młodzi, aktywni ludzie. Dlatego ważną pozycję w naszym planie działań zajmują wydarzenia dla rodzin z dziećmi – cyklicznie gościmy eventy licencyjne związane z popularnymi bajkami, organizujemy wystawy i projekty edukacyjne. W okresie wakacyjnym ogromną popularnością cieszyły się spotkania ze znanymi polskimi komikami – Jerzym Kryszakiem i Marcinem Dańcem. Kabaretowego akcentu nie zabraknie także na naszej imprezie urodzinowej. Nie zapominamy również o młodzieży, dla której organizujemy cykliczne koncerty muzyczne – Galerię Północną odwiedzili m.in. Dawid Kwiatkowski, Sylwia Przybysz czy popularni youtuberzy. Praktycznie każdy tydzień w Galerii Północnej przynosi inne, ciekawe atrakcje dostępne bezpłatnie dla naszych gości – mówi Emilia Szkudlarek, Dyrektor Marketingu Galerii Północnej.

Ostatni rok to także modyfikacja części dotychczasowych punktów handlowych i usługowych dostępnych w obiekcie. Dyrektor Galerii Północnej, która doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi kierując obiektami handlowymi w Kazachstanie i Petersburgu wyjaśnia, że zmiany wśród najemców są zjawiskiem całkowicie normalnym, szczególne w nowopowstałych obiektach.

– W przypadku Galerii Północnej modyfikacje, jakie zaszły na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy dotyczą zaledwie 2% powierzchni najmu – mówi Agnieszka Nowak. Część lokali, które rozpoczęły swoją działalność wraz z otwarciem obiektu funkcjonowało w formule pop-up store, czyli w oparciu o umowy czasowe, które obecnie wygasły. Należą do nich przede wszystkim małe sieci i firmy rodzinne, dla których sklep w Galerii Północnej był pierwszym punktem handlowym. Druga grupa najemców, która zakończyła działalność w obiekcie to firmy, które zawieszają swoje funkcjonowanie na polskim rynku, jak Aldo, lub z różnych indywidualnych względów biznesowych wstrzymują działalność handlową.

W tym samym czasie do portfolio naszych najemców dołączyło dwadzieścia nowych marek. Dzięki temu klienci nadal mają możliwość korzystania z pełnej oferty handlowej i usługowej gwarantowanej przez ponad 200 najemców Galerii Północnej.