Otwarcie Galerii Północnej było jednym z najważniejszych retailowych wydarzeń 2017 roku w Polsce. Pierwszy nowoczesny obiekt handlowy oddany do użytku w Warszawie od ponad dekady, wniósł na rynek nowe standardy dotyczące architektury, połączenia funkcji handlowej i rozrywkowej czy wpisania w potrzeby lokalnych klientów. Dotychczasowa działalność Galerii Północnej została doceniona także przez międzynarodowe grono ekspertów konkursu ICSC Solal Marketing Awards. Warszawskie centrum dołączyło do finalistów prestiżowego projektu i już we wrześniu powalczy o najwyższe wyróżnienie w dwóch kategoriach.

ICSC Solal Marketing Awards to najważniejsze i najbardziej prestiżowe europejskie nagrody w branży marketingu centrów handlowych. Organizatorem konkursu jest Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (International Council of Shopping Centers). W konkursie zostają wyłonione najciekawsze i najbardziej efektywne działania marketingowe realizowane przez centra handlowe w Europie. Co roku w ramach ośmiu kategorii konkursowych napływają setki zgłoszeń, które oceniane są przez międzynarodowe grono ekspertów. Projekty, które przechodzą do grona finalistów wyznaczają nowe standardy jakości i zmieniają spojrzenie na wyzwania, jakie stawia przed marketingiem branża retail.

Decyzją jury Galeria Północna rywalizuje o nagrodę główną w dwóch kategoriach – Grand Opening/Expansion/Refurbishment, w której zgłoszone zostały działania inaugurujące działalność pierwszej galerii handlowej na Białołęce oraz w kategorii Footfal Activation, w której zaprezentowane zostały działania marketingowe podjęte przez Galerię Północną w związku z nową ustawą zakazująca
w Polsce handlu w niedzielę.

– ICSC Solal Marketing Awards to niezwykła okazja do zaprezentowania naszych działań na forum europejskim oraz stanięcia do rywalizacji z najbardziej kreatywnymi, innowacyjnymi i ciekawymi projektami marketingowymi, jakie zostały zrealizowane w obiektach handlowych w minionym roku. Już sam fakt otrzymania nominacji do nagrody jest dużym wyróżnieniem. Tym bardziej, że w tym roku zgłoszeń było około 200, a do finału zakwalifikowane zostały obydwa złożone przez nas projekty – podsumowuje Emilia Szkudlarek, dyrektor Marketingu Galerii Północnej.

Zwycięscy tegorocznej edycji konkursu ICSC Solal Marketing Awards zostaną ogłoszeni pod koniec września podczas Retail Innovation Forum w Amsterdamie.

Galeria Północna to pierwsze wielkopowierzchniowe centrum handlowe czwartej generacji w północnej części Warszawy i pierwsza tej wielkości galeria handlowa, która zostanie oddana do użytku w stolicy od ponad dekady. Obiekt o powierzchni ponad 64 000 mkw. zlokalizowany jest przy ulicy Światowida. Inwestorem i zarządcą Galerii Północnej jest Grupa GTC, otwarcie centrum nastąpiło 14 września br. Zgodnie z szacunkami Grupy GTC w bezpośrednim zasięgu obiektu mieszka ponad 750 tys. osób, głównie ludzi młodych i rodzin z dziećmi. Specyfika tych grup docelowych została uwzględniona nie tylko w ofercie handlowej, ale i w projekcie architektonicznym budynku. Wykonany przez studia APA Wojciechowski oraz TzurArchitects, zakłada m.in. specjalną aranżację przestrzeni dachu, umożliwiającą aktywny wypoczynek wśród zieleni. Obiekt będzie spełniał również najwyższe standardy ekologiczne, co potwierdza precertyfikacja na poziomie LEED Gold. Galeria Północna gwarantuje niedostępną dotychczas w tej części miasta ofertę handlową, rozrywkową
i usługową. Do dyspozycji gości oddanych zostanie ponad 200 sklepów, butików i punktów usługowych znanych rodzimych i światowych marek, strefa gastronomiczna, 11-salowe kino oraz 2 300 miejsc parkingowych. Do grona najemców dołączyły m.in. pierwszy w Polsce sklep Hamleys, marki grupy LPP, Forever 21, TK Maxx, H&M, Martes Sport, Cinema City, EURO RTV/AGD, CCC, Carrefour
z pełnoformatowym hipermarketem, Bierhalle, klub sportowy Calypso i centrum medyczne Enel-Med. Za komercjalizację Galerii Północnej odpowiadają firmy Cushman&Wakefield oraz JLL.