Na przełomie 3. i 4. kwartału br. Galeria Sfera w Bielsku-Białej odnotowała najlepsze obroty w historii centrum, nie licząc wyników grudniowych. We wrześniu osiągnięty został 24-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z adekwatnym okresem ubiegłego roku. Tendencja wzrostowa utrzymana została także w październiku, w którym uzyskano wynik o 2-procent wyższy od wrześniowego. Galeria Sfera bije własne rekordy dzięki umiejętnemu wykorzystywaniu potencjału lokalizacji i specyfiki obiektu.

Galeria Sfera to ponad 220 sklepów, punktów usługowych, kawiarni i restauracji, do tego kluby muzyczne, fitness, wielosalowe kino, przestrzeń biurowa, hotel i apartamenty mieszkalne. Tak bogatą ofertą poszczycić się może wciąż niewiele obiektów handlowych w Polsce. Nic zatem dziwnego, że Galeria, zlokalizowana w ścisłym centrum stolicy Podbeskidzia, utworzona, jako jedna z pierwszych w Polsce, w ramach rewitalizacji postindustrialnego obszaru miejskiego, cieszy się niesłabnącą popularnością nie tylko wśród mieszkańców, lecz także turystów odwiedzających miasto, przede wszystkim tych zza południowej granicy. Odnotowany rekordowy wzrost sprzedaży we wrześniu i w październiku to, zdaniem zespołu Galerii, efekt stałego wzmacniania wysokiej jakości oferty i unikalnych w skali kraju działań marketingowych.

– Nasza lokalizacja, oferta i historia wpisana w niepowtarzalny charakter Bielska-Białej w dużej mierze determinują działania, które realizujemy zarówno z myślą o naszych najemcach, jak i klientach – mówi Monika Magner, dyrektor Galerii. Od początku br. roku tenant-mix naszej Galerii wzmocnił się o 16 nowych marek, a 12 dotychczasowych zostało otwartych w nowych lokalizacjach. Dobrze przemyślane działania leasingowe idą w parze z zaangażowaniem w życie miasta. Na naszym terenie od lat realizowane są projekty o tak ugruntowanej marce jak Bielska Zadymka Jazzowa czy cykl koncertów Letniej Sceny Sfery, które cieszą się uznaniem bielszczan. Z resztą nie tylko ich – od pewnego czasu realizujemy kampanię outdoorową również na terenie Czech. Jej efektem jest wzrost odwiedzalności ze strony naszych południowych sąsiadów, z czego jesteśmy bardzo dumni – dodaje dyrektor Galerii.

Starania wkładane w podtrzymanie unikalnego, lifestylowego charakteru Galerii, jako obiektu typu mixed-use oraz osiągane przez centrum wyniki są regularnie zauważane przez branżę handlową. Niedawno Galerię Sfera doceniła Polska Rada Centrów Handlowych, która przyznała bielskiemu centrum wyróżnienie w kategorii Best Performance, motywując zespół Galerii do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Największa galeria handlowa na Podbeskidziu, stworzona zgodnie z zasadą „miasto w mieście”, wciąż pozostaje otwarta na nowe rozwiązania i pomysły. Kolejne z nich już niebawem będą wcielane w życie.

Galeria SFERA w Bielsku-Białej to największa galeria handlowa Podbeskidzia (132 000 mkw. powierzchni użytkowej), pierwsze centrum handlowe IV generacji w regionie i pierwszy projekt w Polsce, który zrewitalizował pofabryczne tereny miejskie, przywracając im użytkowy charakter. To także wyjątkowe portfolio 250 czołowych polskich i zagranicznych marek, z których aż 70% wybrało Sferę, jako jedyną lokalizację swoich salonów na Podbeskidziu. Obiekt należy do funduszu ESCF II, reprezentowanego przez CBRE Global Investors. Za zarządzanie nieruchomością odpowiada CBRE, a procesem komercjalizacji zajmuje się Dział Powierzchni Handlowych CBRE.