Co roku największą galerię handlową na Podbeskidziu odwiedza 13 milionów osób, zarówno mieszkańców regionu, jak i klientów z Czech i Słowacji. Jest to efekt bardzo dobrze przygotowanej oferty handlowo-rozrywkowej, a także przemyślanych i innowacyjnych działań marketingowych. W 2019 r. bielska Galeria SFERA zrealizowała wiele projektów CSR, eventów oraz autorskich akcji prosprzedażowych, poprzez które realizuje strategię „SFERA – spleciona z Tobą”.

Galeria SFERA, dzięki swojemu strategicznemu położeniu w sercu Bielska-Białej oraz historii miejsca, w którym powstała, jest nierozerwalnie spleciona z miastem. Największe centrum handlowe na Podbeskidziu powstało na zrewitalizowanych terenach pofabrycznych, którym przywrócono użytkowy charakter. SFERA pełni wiele funkcji: handlową, usługową, rozrywkową, ale także rzadko spotykaną wśród obiektów komercyjnych funkcję kulturalną. Dzięki organizacji dużych i ważnych dla mieszkańców wydarzeń Galeria SFERA jest wyjątkowym miejscem, które przyciąga klientów niestandardowymi rozwiązaniami, niespotykanymi u konkurencji.

Wydarzenia, które przyciągają tłumy

Jednym z flagowych wydarzeń, organizowanych od dziesięciu lat przez Galerię SFERA, jest Letnia Scena Sfery. W wakacyjne miesiące, na scenie przed galerią, występują gwiazdy, reprezentujące różne style muzyczne: od popu, przez rock, folk, hip-hop, latino, aż po jazz. Dzięki temu jest to wydarzenie, w którym chętnie biorą udział nie tylko miłośnicy danego gatunku, ale także rodziny z dziećmi i osoby szukające rozrywki na najwyższym poziomie. W tym roku na Letniej Scenie Sfery wystąpiły takie gwiazdy, jak: Roksana Węgiel, Marcin Sójka, czy duet Smolik / Kev Fox.

– Organizacja Letniej Sceny Sfery zapewnia galerii stabilny poziom odwiedzalności w okresie wakacyjnym, a także wzrost obrotów najemców, szczególnie gastronomicznych. Jest to istotny element przyjętej strategii promocyjnej, gdyż w letnich miesiącach często galerie odnotowują spadki tego wskaźnika. W SFERZE natomiast ta tendencja jest odwrotna. Po koncertach wiele osób korzysta z ofert restauracji i kawiarni zlokalizowanych w strefie food court, które wydłużyły godziny otwarcia – mówi Monika Magner, Dyrektor Galerii SFERA.

Galeria SFERA wspiera także jeden z największych festiwali jazzowych w Polsce – Bielską Zadymkę Jazzową. W Klubie Klimat, zlokalizowanym w SFERZE, odbywają się koncerty światowej sławy muzyków tego gatunku, a w przestrzeni handlowej organizowane są działania promocyjne angażujące klientów, wystawy tematyczne oraz występy początkujących artystów. W SFERZE odbyły się również dwie edycje Festiwalu Piosenki Bajkowej, podczas którego swój talent zaprezentowały dzieci z całej Polski.
Oprócz wydarzeń muzycznych SFERA wspiera także prestiżowy FotoArtFestival, który jest niepowtarzalną okazją do podziwiania prac wybitnych fotografików z całego świata.

CSR i działania charytatywne

Galeria SFERA jest także znana ze współpracy z lokalną Fundacją Ekologiczną ARKA. Z inicjatywy fundacji w centrum handlowym odbyło się ponad dwadzieścia edycji charytatywnego kiermaszu książki „Książka wspiera bohatera” oraz trzy edycje akcji „Pluszaki ratują zwierzaki”. Klienci galerii mogą kupić używane książki i zabawki, a całkowity dochód z ich sprzedaży jest przekazywany instytucjom społecznym. W trakcie dwóch lat trwania akcji „Książka wspiera bohatera” zebrano aż 26 000 zł, które przeznaczono na organizację warsztatów edukacyjnych, a także zakup biletów do kina i teatru dla dzieci z domów dziecka oraz świetlic środowiskowych. Bez wątpienia akcja szerzy także czytelnictwo wśród mieszkańców regionu – aż 10 000 używanych książek trafiło na półki nowych właścicieli. Równie ważne dla Galerii SFERA są inicjatywy propagujące aktywność fizyczną i promujące sport. Latem organizowana jest akcja „Rower pomaga z Galerią SFERA”, która zachęca do jazdy na rowerze i jednocześnie wspiera dzieci z domów dziecka. Co roku zwieńczeniem akcji jest wielki finał, podczas którego dzieciom wręczane są nowe rowery. Partnerem wydarzenia jest najemca galerii – salon Martes Sport Premium w Galerii SFERA, jeden z największych sklepów tej marki w Polsce.

Społeczna odpowiedzialność biznesu to istotny element strategii, realizowanej przez Galerię SFERA. Koncepcja działań CSR powstała w oparciu o uważną obserwację oraz wnikliwą analizę otoczenia i potrzeb konsumentów. Galeria współdziała z lokalnymi fundacjami oraz stowarzyszeniami, które najlepiej znają bieżące problemy, dotykające miasto i mieszkańców. Jednym z takich problemów jest zanieczyszczenie powietrza i smog, który jest szczególnie uciążliwy zimą. Bielsko-Biała znajduje się wśród 50 miast o najgorszej jakości powietrza w Europie. Mając świadomość negatywnych skutków zdrowotnych, SFERA wraz z Fundacją Ekologiczną ARKA stworzyła pierwszą w Polsce TLENODAJNIĘ. Przestrzeń coworkingowa wypełniła się roślinami, słynącymi z wyjątkowych właściwości oczyszczających powietrze. Dzięki temu w TLENODAJNI powietrze jest wolne od pyłów i szkodliwych dla zdrowia substancji.

– Charytatywne akcje cieszą się ogromnym zainteresowaniem naszych klientów oraz lokalnych mediów. Są dobrą okazją, aby porozmawiać z dziećmi o ekologii oraz ochronie środowiska, a także zachęcić do pomocy osobom potrzebującym.– mówi Dagmara Gąsiorek, Marketing Manager Galerii SFERA.

Wyjątkowe akcje wspierające najemców

Blisko 250 sklepów, zlokalizowanych w Galerii SFERA, może liczyć na całoroczne wsparcie marketingowe, skierowane do różnorodnej grupy odbiorców. Od kilku lat, dwa razy w roku, SFERA z sukcesem organizuje autorską akcję pro-sale „Zakupy ze stylistą”. Wydarzenie stale się rozwija, a do grona zaangażowanych sklepów co roku dołączają kolejne marki, również z kategorii moda męska. Biorąc pod uwagę rosnące potrzeby zakupowe mężczyzn, „Zakupy ze stylistą” odbywają się w dwóch odsłonach: dla pań oraz dla panów. W 2019 r. w akcję zaangażowały się aż 24 topowe sklepy z modą damską i męską, kawiarnie i restauracje, klub fitness oraz najemcy z kategorii Biżuteria i akcesoria. W zakupach doradzały klientom profesjonalne stylistki, a w trakcie trwania akcji odbywały się wydarzenia towarzyszące, m.in. giełda płyt winylowych.

Co roku organizowane są również: Przecenny Weekend, czyli autorski event Galerii SFERA, podczas którego można zrobić zakupy nawet z 80% rabatem, Black Friday czy weekendy zniżek z najpopularniejszymi czasopismami modowymi. SFERA nie zapomina także o najmłodszych mieszkańcach. Specjalnie dla nich, co roku, organizowany jest pełen atrakcji Dzień Dziecka, a także Mikołajki, podczas których dzieci spotykają się z prawdziwym Świętym Mikołajem i otrzymują upominki, przygotowane wspólnie z wybranymi najemcami.

– Galeria SFERA to wyjątkowe miejsce na Podbeskidziu. Wyznacza trendy i stale się rozwija, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Skuteczne działania marketingowe, właściwie dobrany tenant-mix oraz bardzo dobre wyniki ekonomiczne gwarantują Galerii SFERA pozycję lidera w swoim regionie oraz miejsce w gronie najważniejszych obiektów handlowych w Polsce – dodaje Monika Magner.

Galeria SFERA w Bielsku-Białej jest największą galerią handlową na Podbeskidziu, o łącznej powierzchni użytkowej 132 000 m kw. Galeria SFERA należy do funduszu ESCF II, reprezentowanego przez CBRE Global Investors. Za zarządzanie nieruchomością odpowiada CBRE, a procesem komercjalizacji zajmuje się Dział Powierzchni Handlowych CBRE.