Raport „Global Powers of Retailing” firmy Deloitte podkreśla skalę oddziaływania technologii cyfrowych na zakupy dokonywane w sklepach tradycyjnych, wskazując, że konsumenci coraz częściej chcą łączyć możliwości jakie daje im każdy z kanałów – offline i online. Dodatkowo chętniej wykorzystują oni narzędzia cyfrowe do wyboru tego co kupią oraz jak, gdzie i kiedy dokonają zakupu. Tempo zmian zachowań i oczekiwań konsumentów jest szybsze niż tempo ich zaspokajania przez sprzedających. Powoduje to powstanie tzw. „luki cyfrowej” – czytamy w evigo.pl.

– Występuje rozdźwięk między oczekiwaniami konsumentów a dojrzałością cyfrową sklepów, zwłaszcza jeżeli chodzi o połączenie wykorzystania technologii cyfrowej z zakupami tradycyjnymi. Niestety są jeszcze firmy, także wśród ważnych graczy w handlu detalicznym, które nie doceniają siły oddziaływania Internetu. Chociaż digital ma fundamentalne znaczenie dla całego biznesu i kompleksowego doświadczenia zakupowego, zarówno w i na zewnątrz sklepu, wielu tradycyjnych detalistów nadal spycha działania w sferze digital wyłącznie do swoich kanałów online lub e-commerce – ocenia Stefan Nowak, dyrektor, Deloitte Digital.